Leveranstid från sportconrad?

Souul

Ny medlem
Hur många dagar tar det att få grejjer därifrån? Om jag beställer skida och bindning idag, har jag dem innan fredag då tror ni??

Har du tur kan du få det. Beställde skidor därifrån, det tog 5 arbetsdagar till Göteborg. Ska det högre upp, typ Umeå får man nog räkna med 1-2 dagar till.

Jag har bara positiva erfarenheter av både sport-conrad och andra tyska postorderfirmor när det gäller plock och leveranstid. För min del tog det 4 arbetsdagar när jag beställde från conrad senaste gången. De kör med UPS, det är smidigt om du har ett företag som du kan rikta transporten till, annars måste du vara hemma hela dagen, den dagen det ska levereras. Jag visste inte om detta, så de ringde upp mig på kvällen leveransdagen och så styrde vi om det till mitt jobb istället. Men tiden beror nog på var man bor som Fredde säger, jag vet inte hur UPS nät ser ut.

Enligt http://www.sport-conrad.com/page/service , alltså Conrad himself:
"Delivery:
The time of delivery is app. five working days for deliveries within Germany, app.5-7 working days for deliveries within the European Union and app.7-10 working days for deliveries outside the European Union.
Payment:
In advance: Please wait until you receive our invoice before transferring the payment.
By credit card: (VISA or Mastercard).
No other methods of payment will be accepted."
Så jäkla konstigt va, båda dessa grejerna gick att finna på deras egna hemsida, jag förstår ingenting ;).

Hej
Detta är min första erfarenhet av Sport Conrad. Beställde skidor för precis en vecka sedan från Sport Conrads webbsida. Fick en konfirmation på beställningen dagen efter. Där stod att det skulle ta 1-2 dagar innan mina skidor skulle skickas och att pengarna dras från mitt Visa kort i samband med att dom är redo att skicka. I måndags drogs pengarna från mitt konto.

Idag torsdag har jag fortfarande inte fått något leveransbesked (eller skidor) Har ringt flera gånger för att kolla vad som hänt. Det är aldrig någon som svarar. På mail har jag bara fått mumbo jumbo svar, så här skrev dom igår:

Dear ....,

The package will be sent out this week of course.
Tracking number will be sent out after pick up by UPS

Kanske är det att det är mycket att göra inför jul, jag vet inte. Hade hoppats på att få testa mina nya skidor nu på lördag men det är kört. Så slutligen - Bra priser men ingen kundkontakt och dåliga leveranstider är min erfarenhet hittills.

//MB

dåliga leveranstider? de ska ju för fan skicka grejerna från tyskland med lastbil, det står ju på sidan att det tar APROX. 5-7 working days. Om det ska tydas rätt så är det precis precis på gränsen att du skulle få grejerna om du beställde för en vecka sedan, dvs förra torsdagen. Det är nämligen 6-7 arbetsdagar från torsdag till fredag, beroende när du beställde på torsdagen.

att de sedan drar pengarna först när du ska skicka är väl bra - då kan du ringa upp dem och annulera ordern, det går de faktiskt med på ibland. det är dessutom mer ränta för dig på pengarna.

jag förstår inte vad du klagar på, de har faktiskt ett telefonnummer du kan ringa också.

bra priser, rimlig kundkontakt och leveranstider enligt vad som står är den erfarenhet du kan ta med dig.

Precis! :) Tror kanske du inte förstod mitt mail riktigt? För att vara tydligare:

Min beställning har alltså inte lämnat Tyskland ännu. När skidorna skickas så skickas ett trackingnummer med UPS ut enligt Sport Conrad, vilket inte gjorts. Så jag har fortfarande 5-7 arbetsdagar till att se fram emot innan jag får skidorna till mig i sverige. Om leveransen tar 5-7 arbetsdagar efter att dom lämnat Sport Conrad betyder det att totala leveranstiden blir som bäst drygt 2 veckor, eller 11 arbetsdagar. Det är inte vad som står på deras sida...

Angående telefon, som jag sa i tidigare mail har jag ringt. Har ringt ca 5 gånger vid olika tidpunkter varje dag sedan dom drog pengarna. De har inte svarat en enda gång (+49 8856-811-40)

Tycker fortfarande att sortimentet är bra, bra priser. Och efter vad jag läst så verkar det mest som jag har haft otur med leveranstid men vill trots allt dela med mig med denna fakta, har inget intresse av att klaga.
//MB

Du får nog räkna med att transporten tar 3-4 dagar beroende på var i Sverige du bor. Normalt brukar man få grejorna inom en vecka ... men SC kan vara lite sega ibland. De har sannolikt fullt upp just nu!

/MM

Sant, UPS brukar inte ta mer än ca 3-4 dagar på sig. Sitter och stampar här lite och väntar på mailet med trackingnumret från Sport Conrad. Men verkar inte som det kommer idag heller, bara jag får dom innan Jul iaf :rolleyes: Blir att stilla abstinensen med att läsa ännu lite mer artiklar om skidorna istället. Völkl Kendo...testvinnaren..
//MB

Beställde nyss en lavinrygga från sc och fick aldrig något mail från UPS. Men den dök upp ändå efter ca 8-9 dagar eller vad det nu var.

Hej!
Det är lite det jag hoppas på - alltså att dom glömt att skicka trackingnummer och att skidorna dyker upp här hemma imorgon ändå (trots att SC skriver att ett mail från UPS ska komma så fort paketet lämnar SC)

Har av den anledningen både ringt och mailat dom senaste dagarna för att få reda på om skidorna skickats eller inte .. för som sagt, av döma av vad andra har för erfarenheter så verkar SC snabba på leveransen.

Vi får väl se vad som händer.. fortsättning följer..:rolleyes:

Jag maila också efter några dagar och jag inte fått nåt UPS-mail. Det sket dom i att svara på. Sen maila jag om en annan grej och fick svar snabbt. Så med lite medvind får du grejerna snart också.

Vet inte vad som händer, men har fortfarande inte fått något leveransbesked från Sport Conrad. Beställde den 6 december. Idag är det den 17:e.. :rolleyes: (Har ringt dom sammanlagt 11ggr idag för att höra mig för, samtliga fall upptaget)
//MB

Fick mina grejer idag den 17 och beställde den 11.
Inga problem med SC istället brukar det vara UPS (fraktföretaget) som strular till det så här nu kring jul........
Skulle egentligen fått de den 14 men UPS var tydligen"underbemannade", tror leveranstiden beror mycket på var man bor också. Södra Sverige=snabbare, norr-över tar det lite längre tid. :|

Har tidigare, 2010 0ch 2011, köpt 3 par K2 + 1 par längdskidor från Sport Conrad. Det har funkat klockrent med leverans ca 3-4 dagar efter order. Och priserna har alltid varit bra. De lovar nu leverans inom 5-7 arbetsdagar på sin hemsida. Beställde 2 par skidor och ett par alpinpjäxor till sonen den 2013-01-13. Efter 4 mail till Sport Conrad med frågan om var leveransen är, och 4 diplomatiska och intetsägande svar får jag idag besked om att det är överlämnat till UPS. 10min senare ett mail från UPS om att beräknad leveransdag är 2013-01-28. 5-7 dagar blev minst 15dagar.
Mitt kreditkort debiterade de redan den 19 januari. Ingen förklaring från Sport Conrad och skickat med vanlig UPS standard... ingen express. Nästa gång kommer jag att undersöka andra möjligheter innan jag väljer dem igen...
Nu är det bara att hoppas att allt är med, rätt monterat och i OK skick. DVS, RÄKNA MED MYCKET LÄNGRE LEVERANSTID ÄN UTLOVAD!
/CJ

I lördags provade jag ett par Völkl RTM 84 i backen och blev förtjust. På söndag beställde jag ett par från Tyskland och fick dem levererade av Posten direkt till dörren kl 10 igår torsdag. Och till ett pris som sånär som en 100-lapp var hälften av vad skidboden i backen ville ha! Ja jag vet, det var inte från Sport-Conrad, utan från Rad&Ski men det jag menar är att kan dom så är det klart att andra leverantörer i Tyskland kan vara lika alerta, om dom vill.

Jag är barnsligt nöjd!

Tillbaka
Topp