Lib tech banan bräda.

Mike77

Ny medlem
Lib tech banan bräda.
Är sugen på att prova en bananbräda inför denna säsong men vet inte om man ska välja en lib tech och i så fall vilken libtech, eller om man ska gå på en burton v-rocker som jag gissar byggts på samma idé.

Är 176cm lång freerideåkare och vill inte ha något nudelflex men samtidigt ingen styvkork utan ett mellanting. Åker nu en custom 160 -09 och hoppas kunna gå ner lite i längd med en bananbräda. Väger iofs 85kg apfett så, tja, vad ska jag kolla på och var kan man köpa?

Mike.

Lib tech banan bräda.
hahaha nudelflex <3

har förstått att Lib Tech TRS BTX ska vara lite styvare än bananen, samtidigt som den ändå ska gå att leka med.. någon som vet mer om denna?

Lib tech banan bräda.
Jag rekommenderar också TRS BTX. En 157 blir alldeles utmärkt. Ett annat bra alternativ är Travis Rice 157 med C2 BTX eller en Gnu Riders Choice 157,5 BTX.

Andra brädor som jag också tror skulle passa riktigt bra är:

Never Summer Premier F1 R 157
Never Summer SL R 158
Never Summer Heritage R 158
Smokin Superpark 156 DTX
Smokin KT-22 156 DTX
Unity Reverse 159

Lib tech banan bräda.
mrdude sa:
Yes, jag har en sån jag med. Sjukt smidigt att bara ha den i fickan, är det isigt så är det bara att slipa kanterna så kan man köra eurocarve på blankis!
Magnetraction är galet bra, förlorar aldrig greppet (Förutsatt att du inte railar sönder brädan)

Lib tech banan bräda.
En bräda med negativt spann. lägger du den platt på golvet så kommer bara mitten på brädan att vidröra marken, en normal bräda står ju på nosen och tailen.

Lib tech banan bräda.
Tja! Jag har en Skate banana, och har bara åkt på den 2 dagar än så länge och den är verkligen inte som en vanlig. Det är så grymt mycke roligare med banan ska du veta. Om man gillar att kunna leka och köra lite flat lands utan att behöva pressa sönt som en dåre. Tycker allt blev mer simpelt och mer lekfullt nu :)

Helt grymt du kommer inte ångra dig !

/ Nicke

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp