Lib tech Skate banana funderingar?

Hej!

Jag har funderat på köpa en skate banana 2012 men känner mig lite osäker.

Den verkar ha många bra egenskaper och den verkar hyllas överallt
men finns det några nackdelar?

Det jag funderar över är hur den funkar i hög fart. Är den fladdrig och ostabil/halkig?

Sedan hur den klarar landningar, fixar den lite om man landar lite snett?

/fredrik

Ja, det blir fladdrig i hög fart. Den är ju mer förlåtande om du landar lite snett... men kan vara svår att stå även om du landar rakt om du fattar?
Kortfattat = kul att åka lite långsammare, jibba, pressa, kul i skogen med bra flyt...

Vill du ha en bräda med liknade egenskaper fast bättre i hopp och lite mer fart är TRS en bra bräda att titta på.

Senast ändrad:
Tack för ditt svar!

Jag kollade på trs också den verkar ju bra. Söker en bräda som är poppig och funkar bra i puder men som klarar lite fart och hopp.

Min åkstil
45% jibba runt i parken / skogen / Pisten
35% Puder och fart
20% Hopp

Skulle du säga att TRS är ett bra alternativ då?

Åker idag på en forum image som jag köpte lite för hastigt 09/10. Jag tycker den är stel och svår ollad och tråkig, och ett riktigt träningspass i puder. Så jämför man den och TRS är det väl ett rejält lyft?

Mvh Fredrik

TRS är galen! Köp köp köp.
Kommer bli ett rejält lyft ja.

Kanske ska skriva att den komer passa dina kriterier till 100%.

Senast ändrad:
Lånar tråden lite om det är okey?

Går i tankarna om en ny bräda och är grymt sugen på en Lib Tech bräda. Men har lite svårt att välja.

Min åkstil:

60% Pist åker snabbt och aggressivt
25% Park, vill börja åka mer park
15% Puder

Jag funderar på en Skunk Ape 165, TRS 162 eller T.Rice Pro 164.5

Jag är 193 cm och väger runt 98 kg

Dom jag kollat på är (läst om) är

Skate Banana, Attack Banana och trs.

Skate banaen verkar va mer en parkbräda flexig och rolig men sämre stabilitet i hög fart.
Trs verkar va stabilare och passa aggresivare åkning och fart, men även fixa parken bra.
Attack Banana verkar va någonstans mitt i mellan dessa.

Just nu lutar det åt attack banana, eftersom jag gillar både egenskaperna hos Skate Banana och trs.
Men det svåra är ju att veta hur stor skillnad det är mellan brädorna.

Du verkar va i samma sits fast med libtecs styvare brädor. Men trs verkar ju grym. Jag var inne på den först
men är rädd att den är för styv att jibba runt med. Men om du åker lite aggresivare men samtidigt vill åka mer
park så är den nog ett bra allternativ.

Jennerfors sa:

Går i tankarna om en ny bräda och är grymt sugen på en Lib Tech bräda. Men har lite svårt att välja.

Min åkstil:

15% Puder

Både Skunk Ape 165 och Trice 164,5 är bra alternativ. TRS 162 blir för kort, för mjuk och troligen för smal.

Egentligen tycker jag att din längd och vikt helt klart skulle motivera en Skunk Ape 168.

Doughboy sa:
Jennerfors sa:

Min åkstil:

15% Puder

Både Skunk Ape 165 och Trice 164,5 är bra alternativ. TRS 162 blir för kort, för mjuk och troligen för smal.

Egentligen tycker jag att din längd och vikt helt klart skulle motivera en Skunk Ape 168.
Tack så mycket för ett bra svar. Anledningen till att jag inte har kollat på Skunk Ape 168 förut är för att jag idag har en bräda som är 168 och flex 8-9? (inte helt 100 på det) och den går ju inte att göra något annat med än att åka grymt snabbt i pisten och dra lite skönt puder.
Därför tänkte jag att man kanske skulle gå ner lite i längd också så går den kanske att använda lite mer i parken.

Men tror du att 168 kommer funka bra också så kanske det är de bästa valet.

Jennerfors sa:
Tack så mycket för ett bra svar. Anledningen till att jag inte har kollat på Skunk Ape 168 förut är för att jag idag har en bräda som är 168 och flex 8-9? (inte helt 100 på det) och den går ju inte att göra något annat med än att åka grymt snabbt i pisten och dra lite skönt puder.
Därför tänkte jag att man kanske skulle gå ner lite i längd också så går den kanske att använda lite mer i parken.

Men tror du att 168 kommer funka bra också så kanske det är de bästa valet.
Det valet är såklart bara ditt eget. 3 cm hit och dit spelar ingen större roll. Allt du kan göra med en 168 går att göra lika bra med en 165 och tvärt om.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp