Lib tech Skunk ape eller Gnu Riders choice?

Iron_Patrik

Medlem
Bakgrunden är:
Jag har åkt snowboard i 20 år och dom senaste 5 åren har jag åkt runt på en styv Burton Baron 172.
För varje vinter har jag känt mindre och mindre glädje i åkningen men så nu i slutet av vintern provade jag en kompis Lib tech Snowmullet 165 med både magnetraction och bananböj och plötsligt fick jag tillbaka den där åkglädjen jag hade för 10 år sen när snowboard var mitt liv.
Böjen gjorde brädan så lekfull att det blev som en helt ny grej.

Så till årets säsong känns det som ett måste med BTX och mitt val står just nu (som man kan gissa av rubriken) mellan Lib techs Skunk ape 165 eller Gnu Riders choice 166.
Jag är 193cm, 84kg och 46 i skor så egentligen skulle jag vilja ha en 167-169 men det finns inte att få tag på just nu.

Min fråga är helt enkelt vad ni som har erfarenhet av brädorna skulle ha valt och varför?

Senast ändrad:
Jag har åkt på både skunkape 167 och rc 166, båda med btx. Jag skulle påstå att det är i princip exakt samma brädor. Det är stabila brädor som funkar överallt. Köp den som du tycker är snyggast.

Senast ändrad:
Tack för svaret, jag fick den känslan också iom att det är samma flex, midja och typ samma företag...
Fastnade för Skunk apen först så det kanske blir en sån då.

Tror du ska lite på doughboy han brukar ha rätt :)

har kört på libtech i år och är grymt nöjd med banan grejen, har verkligen höjt min åkglädje rejält!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp