Lib Tech + Telemark?

ca11e

Ny medlem
Lib Tech + Telemark?
Jag var som vanligt ute på nätet o drömde efter nya skidor och råkade få syn på Lib Tech's hemsida.
Kollade upp om de fanns med på Freeride's pryldatabas och hittade Pow'en där men inget annat. Den fick ju rätt bra betyg men det va ju bara en som hade uttalat sig och inte va han telemarkare heller. :P
Så nu undrar jag om det är någon därute som testat dessa minst sagt speciella skidor"?
Och då tänker jag främst på Freeride'en eller Pow'en.

Lib Tech + Telemark?
jag har kört de en hel del men är tyvärr inte telemarkare. Men det är väl ingen stor skillnad på telemark och alpint i dagens läge eller?

Lib Tech + Telemark?
Jag hör gärna vad du tyckte om skidorna trots att du inte kör telis. ;) Man får ju ändå en uppfattning om skidan, hur den beter sig i puder, på skare, i manchester/uppkörd pist och vår-slush. Så.. Fire on. :)
Visst har väl dagens telemark en del gemensamt med alpint men en skillnad är att det är svårt (för att inte säga omöjligt) att få samma tryck på skidorna med telemark gentemot alpint.

Lib Tech + Telemark?
Man kan till och med få mer tryck på såväl fram- som bakskidan med bra teknik på telisar med rätt pjäxor och bindningar, men visst, det kräver sin man... Du kan nog helt lugnt utgå ifrån Hasses intryck...

Lib Tech + Telemark?
Jag utgick mest ifrån min egen åkning i den frågan och det är möjligt att jag inte är den där mannen. :P

Lib Tech + Telemark?
Lyssna på hasse, skidorna kommer upplevas samma lika som med fast häl. Inte säkert att du tycker lika som hasse men.

Senast ändrad:
Lib Tech + Telemark?
Kan bara instämma i vad som sagts innan, du kan utga fran vad en alpinakare tycker om skidorna, har inte testat skidan ifraga, men man kan väl utga fran att de kräver en stadig pjäxa,,

Tillbaka
Topp