Lienz vs. Livigno

sockervadds

Ny medlem
Lienz vs. Livigno
Tjo. Har lite alternativ framför mig när det gäller skidresor v8. Som titeln hintar så står det mellan Lienz som tydligen ska vara en pittoresk skidby i Österike med måttlig skidåkning, verkar ligga rätt lågt och njae. Livigno har jag hört + kollat i forumet att det ska vara förbjudet att åka offpist...bara Redrum som inger lite hopp i mig. Dock så har ju Livigno vad som verkar vara en rättså schysst park som man kan fördriva tiden i.

Vad tror ni, folk som varit där, i ena , kanske båda systemen!
Någon som har en plats över till något annat ställe - var vänligt hojta till då!

Tackaar - Oskar.

Lienz vs. Livigno
Lienz har jag ingen aning om,, men Livigno var ja i detta året, och ja, dom har en av alpernas bästa park, den är bra alltså :P och sen när det gäller att offpist åkningen är förbjuden, ser iaf jag det som både posetivt och negativt, de är ju riktigt jobbigt om man skulle bli tagen av snöpolisen eller bli skadad i offpisten,, men jag såg förbudet ändå som posetivt, eftersom snön inte blev uppåkt och man fick lössnön för sig själv (inte riktigt, men det blev inte lika uppåkt som de hade blivit annars).
och sen så är Livigno ett skatteparadis, så de finns ju saker för schyssta priser, och sen så är det en riktigt mysig alpby :D

Lienz vs. Livigno
Lienz är ok om man har bil, i stan finns två små områden som man snart har åkt igenom, men om man har bil kan man de följade dagarna utforska närliggande skidmetropoler som Matrei, Kals, St jakob och Sillian som alla ingår i samma liftkort. För mer info om dessa orter se www.bergfex.at. Inget av områdena är stora men räcker för en dag var.
Offpisten är begränsad men finns om man vet var man ska leta, Matrei eller Sillian är nog bäst. Mölltaler Gletscher ingår även i liftkortet men man får lägga till lite extra och där finns det stora åkytor.
Parker vet jag inget om.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp