LIftkort i Squaw Valley

StefanHedlund

Ny medlem
Vet någon vad veckokort kostar i Squaw Valley och hur man bokar det? (Kollar på hemsidan och ser bara dagskort för ca 1200 kr, svindyrt ju.

Duffis08

Ny medlem
Dom brukar sälja säsongskort för rabbaterade priser under hösten så det kan löna sig att köpa ett säsongskort istället. Vissa har "blackout days" så fom billigare säsongskorten har dom datumen runt storhelger.

eriC1

Medlem
Appen som man använder till liftkort verkar inte funka för att få fram priser så långt fram som till vintern. Men jag kan tänka mig att veckokort blir runt 30-40% billigare än dagskort x7.

Köper du EPIC pass finns säsongskort för 939 $, och 7 dagars för 731$. Så det kanske lönar sig att köpa säsongskort om du tänkt åka på fler platser under vintern. Du får ju köra runt 7 dagar på några av de större skidorterna i Europa och Japan också på det passet.
https://www.epicpass.com/passes/epic-pass.aspx

Jag har jobbat för Squaw Valley och det finns inte vecko-kort utan du får köpa dagskort för ca $165 per dag eller som de andra säger säsongskort kan du nog hitta nu för ca 600-800 dollar vilket kan vara värt. Hur som helst kommer du ha det skitnice! Bästa säsongen jag gjort i Squaw!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp