Liftkort Skistar Åre köpes

mimmimus

Medlem
Hej! Någon som säljer ett skistar liftkort för ett lägre pris till vintersäsongen i Åre? Köper gärna isåfall!

Ska jobba i Åre, och nu visade det sig att liftkort ej ingår med jobbet.

Snöiga hälsningar

Senast ändrad:
Ojj, nej Hahah! Får förtydliga. Ska jobba i Åre och nu visar det sig att liftkort på 8000 nånting ej ingår i jobbet. Så hade velat köpa det för ett lägre pris av någon😅
Ingår inte liftkort i jobbet? Inte i mitt heller.
8.000 kr för en hel säsong? Billigt.
Jag betalar oftast 3.000- för ett veckokort när jag åker skidor.
Du får betala vad det kostar som alla andra.

Det här var en underhållande tråd😋

Men din arbetsgivare kan väl erbjuda friskvårdsbidrag som du kan köpa liftkort för..?

Och varför passade du inte på att köpa Skistar All till försäsongspris..? (Visste du inte att du skulle jobba säsong i okt?)

Sen har man ju hört om svart marknad på i alperna, men då handlar det om säsongskort som byter ägare i mitten/slutet av säsongen. Men vem skulle liksom vilja sälja ett kort innan säsongen startar…

Hahah ok! Det verkar inte som att det är nått alternativ då. Tänkte typ om nån hade brutit benet och behövde sälja sitt kort, men om det är personligt blir det ju svårt. 🤩

På dom fem säsonger jag har bott i Åre har jag sett en kortkontroll en (1) gång.
Och då är det ändå >100 liftdagar per säsong.
Så det verkar ju tämligen riskfritt 😲
Jag säger som jag brukar: det var bättre förr. När skalpell och plastfilm ingick i varje seriös säsongares utrustning. Har jag hört 🙄

På dom fem säsonger jag har bott i Åre har jag sett en kortkontroll en (1) gång.
Och då är det ändå >100 liftdagar per säsong.
Så det verkar ju tämligen riskfritt 😲
Jag säger som jag brukar: det var bättre förr. När skalpell och plastfilm ingick i varje seriös säsongares utrustning. Har jag hört 🙄
Vad gör man med skalpell och plastfilm? Måste veta ifall jag ska ta med mig

Vad gör man med skalpell och plastfilm? Måste veta ifall jag ska ta med mig
Du missade ordet förr...
Man snittade upp plasten och bytte bild.

Numera, i den digitala åldern, är fotot istället lagrat i systemet och (den initiala) liftkortsägarens nuna dyker upp på skärmen. Det gör det hela lite svettigt mentalt vid passage (har jag hört naturligtvis... skulle ju aldrig köpa liftkort billigt i slutet på säsongen... nej, nej, har aldrig hänt), men är det bara en person som är någorlunda åt samma håll i utseende och man kör med hjälm och googles på i liftgrinden är risken nära noll att man blir ertappad. Och sen är det alltid lämpligt att ha någon bakom med ett "äkta" kort som direkt släcker bilden och visar en ny storbild (vissa system visar 3-4 bilder i historik, men dom kollar ju ingen på). Alltså inget jag någonsin har testat vill jag belysa, men jag har hört som sagt. Bara hört.

Den nämnda varianten fungerar vanligen alldeles ypperligt för en 3-4-veckors vårtripp när veckokort är ett svindyrt alternativ och de hemåkande säsongarna vill få ut några hundringar för liftkortet de sista veckorna. Men jag skulle inte rekommendera det för en hel säsong, även om du mot förmodan skulle hitta ett kort.

Du missade ordet förr...
Man snittade upp plasten och bytte bild.

Numera, i den digitala åldern, är fotot istället lagrat i systemet och (den initiala) liftkortsägarens nuna dyker upp på skärmen. Det gör det hela lite svettigt mentalt vid passage (har jag hört naturligtvis... skulle ju aldrig köpa liftkort billigt i slutet på säsongen... nej, nej, har aldrig hänt), men är det bara en person som är någorlunda åt samma håll i utseende och man kör med hjälm och googles på i liftgrinden är risken nära noll att man blir ertappad. Och sen är det alltid lämpligt att ha någon bakom med ett "äkta" kort som direkt släcker bilden och visar en ny storbild (vissa system visar 3-4 bilder i historik, men dom kollar ju ingen på). Alltså inget jag någonsin har testat vill jag belysa, men jag har hört som sagt. Bara hört.

Den nämnda varianten fungerar vanligen alldeles ypperligt för en 3-4-veckors vårtripp när veckokort är ett svindyrt alternativ och de hemåkande säsongarna vill få ut några hundringar för liftkortet de sista veckorna. Men jag skulle inte rekommendera det för en hel säsong, även om du mot förmodan skulle hitta ett kort.
Vad skönt att höra att du inte heller har sysslat med sånt där.
Det verkar som att vi båda har råkat ut för ”dåliga kamrater”.
Ett rent samvete är bästa huvudkudden.🙄🙄🙄🙄🙄🙄 Ja jäklar!

Avlägsnar och plåstrar om "kärleksutslag" på och runt könet. Du vet sånt där som man riskerar när man inte använder skydd. Alla som säsongat, oavsett varmare eller kallare breddgrader vet vad jag pratar om.

Ikväll får 107 svenskar ........ :oops:
Alla som säsongat vet vad jag pratar om.... Jag hoppas inte jag kommer veta det här efter säsongen. Hjälper det verkligen att sätta plastfolie på herpes?

Tillbaka
Topp