Liftkorts priser i Mayrhofen

teddyman

Ny medlem
Sitter här i val thorens och planerar vår nästa säsong. Vi kan inte hitta vad ett säsongskort kostar i mayrhofen.
Om någon vet var jag kan hitta det eller har säsongat i mayrhofen innan så bara skriv:)

Jag befinner mig i Mayrhofen. Jag har full koll på vad dom kostar. Jag gick in på deras hemsida och kollade. Tog mig 2 sekunder att hitta alla priser för året. Du måste vara otroligt dålig, eller otroligt lat..
Ifall fallet nu är så att du är dålig så ger jag dig en liten hint - mayrhofen.at
Tänker inte göra det till en länk, för ifall du var så att du gjorde denna tråden av lathet så ska du inte få det för enkelt för dig.

Fast jag har hört att Mayrhofen ska bli nästan gratis nästa år. De har gått så mycket plus i år på alla ryska turister som var där över jul/nyår så hela första halvan av säsongen kommer de erbjuda gratis åkning. Det betyder att säsongskortet kommer kosta hälften så mycket som i år.

Frågan är hur den hemsidan inte kan komma upp när man söker på "skipass mayrhofen" på google.

Tack för svaren!
Speciellt deltab0arder. Det ända jag kunde hitta var zillertal super skipass vilket inte verkar så bra?

:=) Alltsa prisskillnaden mellan ett snowcard och ett zillertal super är i princip obefintlig. Iof om du har extremt tight budget och vet att du skall stanna i endast mayrhofen da kan du ju köra ett endast-mayrhofen säsongspass där - men snowcard:et gäller (i princip) överallt för lite mer cash och da har du friheten att prova andra omraden - du vet ju inte vilka du kommer aka med alltid kanske och trist om de har snowcard och du är fastkedjad till mayrhofen.

teddyman sa:
Frågan är hur den hemsidan inte kan komma upp när man söker på "skipass mayrhofen" på google.

Tack för svaren!
Speciellt deltab0arder. Det ända jag kunde hitta var zillertal super skipass vilket inte verkar så bra?
Definera inte så bra?
Zillertal super ski pass - hela zillertal dalen. Klarar man sig helt klart på om man är här första säsongen och inte åkt i dalen mycket innan.
Tiroler pass - De flesta system i Tirol. Planerar du åka runt i hela tirol så visst, givet val. Kostar väl 70€ mer har jag för mig, och gäller lite längre mot slutet av säsongen då kortet gäller till sista anläggningen i tirol avslutar sin vinter säsong. (17 Maj förra året, 15 Maj i år, mot Zillertal - 11 April och 25 April.

Så ja. Planerar du göra en massa roadtrips så visst, tiroler. Inte? Zillertal.

...

tirol är 608 plus keycard-avgiften sa 25euro mer än ett zillertal.

ganska marginell prisökning för att vara säker mot oplanerade utflykter till andra ställen, plus som sagt giltighet 1oktober till 15maj. men som sagt klart om man är absolut hundra pa att stanna i zillertal alltid da kan man spara 25.

Köp kort på kvällen eller eftermiddagen om det är möjligt, liftkortsköerna i Mayerhofen har tagit kol på mig två gånger!

Tillbaka
Topp