Liftkortspriser, för höga?

eHogstrom

Aktiv medlem
Yo! Är det bara jag som är orolig om jag kommer ha råd att åka nå skidor i vinter?
Kikade nyss lite liftkortspriser och fick mer lr mindre en chock.
Har det blivit dyrare att driva en skidanläggning lr har folk blivit giriga?
Ja, skidåkning är en dyr hobby men börjar det inte bli löjliga liftkortspriser?
Kommer bli svårt att få ekonomin att funka i vinter utan sponsring av föräldrar lr Jobb. Någon mer som känner likadant?

Kåbdalis 220kr dagskort.
Storklinten 200kr dagskort.
Riksgränsen 310kr dagskort.
Dundret 290kr dagskort.
Åre 355kr dagskort.
Tärnaby 295kr dagskort.
Kläppen 310kr dagskort.
Osv osv.

jag kollade också veckopriserna. det har blivit galet dyrt.typ 1500 kr per vecka i åre. samma i vemdalen och sälen. kommer ihåg för bara några år sedan när en vecka kostade 1100 kr i vemdalen

JohnAngren sa:
Kan väll säga att Kåbdalis dagskort inte (idag, Söndag) inte ligger på 220kr. Var där idag med min kära far och vi betalade 100kr per skalle.
Vuxen Dagskort Högsäsong priset.
Borde inte Kåbdalis vinna på att skriva ut på hemsidan att försäsongpriset (200kr) inte gäller just nu?

En rättelse i första inlägget, tycker delvis att Åre och liknande ställen har rätt rimliga priser (även fast dom är jobbiga för min ekonomi, vilket jag får ha överseende med då jag inte arbetar). Men förstår mig inte på tex Kåbdalis.

Senast ändrad:
lgrstdt sa:
Smakar det så kostar det.
Frågan är hur mycket det smakar i svenska fjäll...I Engelberg t.ex. kostar ett högsäsongskort (dec-mars) ungefär 2200kr om man är under 20år och 3000kr om man är över. Det är jävligt billigt tycker jag och kvalitén är kanske lite bättre än svenska fjäll.

Skidanläggningarna vet väl hur mycket betalt de kan ta och ändå behålla sina kunder. Är efterfrågan stor blir priset högre liksom.

köp säsongskort i hemmabacken och kör där större delen av vintern. nån vecka kan du dra till nån större skidort. onödigt att åka omkring till massa olika backar liksom?

Tillbaka
Topp