Lika som bär Salomon och Oakley

jet sa:
Hogizz sa:
Dumonts är väl Empire och inte Oakley?
Föh såg Oakleys magicsuit nice ut! finns det bättre bilder?
Dumonts ställ är från Oakley och absolut inte Empire. Heter Air Raid, men det är bara den Röd/Vita färgsättningen som är hans signatur-ställ. Finns i tre andra färger, varav brun/orange är Pep Fujas signatur.

Den lila färgsättningen från Oakley finns på två ställ; Bradford och Rocco (samt Rocco light). Olika passform...

Och det är inga likheter mellan Oakley och Salomons kläder. Färger är trender som kommer och går.
Om likheter inte finns, http://media.nscdn.com/uploads/site/news/12333746795087/_MG_8877.JPG

Kolla strecket som går på exakt samma ställe som på salomon jackan, inprincip bara den gula färgen som bytt ut den röda.

jet sa:
Hogizz sa:
Dumonts ställ är från Oakley och absolut inte Empire. Heter Air Raid, men det är bara den Röd/Vita färgsättningen som är hans signatur-ställ. Finns i tre andra färger, varav brun/orange är Pep Fujas signatur.

Den lila färgsättningen från Oakley finns på två ställ; Bradford och Rocco (samt Rocco light). Olika passform...

Och det är inga likheter mellan Oakley och Salomons kläder. Färger är trender som kommer och går.
vilken är de andra färgerna på Air Raid då? :)

Aspebo sa:
jet sa:
Hogizz sa:

vilken är de andra färgerna på Air Raid då? :)
pep fujas e sjukt snyggt, tror de e ett grön gult också? Kan vara helt fel ute

BAh7CGkKIgo4MDB4MGkLbCsHu0ztSWkIaQKyjQ.jpg

Aspebo sa:
någon väl uppdaterad dude eller tjej som vet vad priset för Magic kommer ligga på?
hej hej hej hej. hej.

jag vet inte vad den ligger på för tillfället, men bor du i Stockholm eller så kan du ju göra som alla små gangstakids i Stockholmsomrdet och traska till Salomons concept store på Norrlandsgatan i City. De bör ha fått in vinterkollektionen nu.

ebba-t sa:
Aspebo sa:
någon väl uppdaterad dude eller tjej som vet vad priset för Magic kommer ligga på?
hej hej hej hej. hej.

jag vet inte vad den ligger på för tillfället, men bor du i Stockholm eller så kan du ju göra som alla små gangstakids i Stockholmsomrdet och traska till Salomons concept store på Norrlandsgatan i City. De bör ha fått in vinterkollektionen nu.
haha tack för hjälpen, men det är chill, fått en ungefärligt pris nu :) sen är det redigt långt till stockholm för mig, about 120 mil tror jag det är :)

Railson sa:
gurralito sa:
Salomon Magic är ju fan helt rakadash snygg!! :O btw någon som vet vad det är för tröja tannerhall har på bilden? :)
De e oakley!
Eller inte 100% men om du kollar på dragkedje grejjen så e de 1 oakley märke där:)( om ja inte ser fel)

och sen tror ja inte han skulle dissa oakley o vissa up nå random märkke på Xgames,
de e Oakley PRS Hoody l Acrid Green, tog mig ca30 sek och hitta :P

är det någon som vet vart man kan få tag på oakley rocco jackan? INTE lite!
hittar bara lite jackan men tkr den är för kort och fet så vill se hur rocco är i storlekarna hur lång den är osv..
vill helst kunna beställa den inom sverige men eu går också bra :) '

grymt tacksam för svar!

Jag tycker det är sjukt dåligt att två så stora företag. Gör kläder som nästan ser likadana ut . Jag kanske inte riktigt de finns ju skillnad men asså`? Men man ser ju var de tagit inspiration ifrån iaf. Går ju inte missa!
Såg nu att flera andra härmat varandra vilket jag med tycker är sjukt dåligt? Då vägen till framgång är att ha något eget och komma på något nytt! Som ingen av dem värka göra utan litan på att deras åkare ska locka köpare!

/gurra

Gurra sa:
Jag tycker det är sjukt dåligt att två så stora företag. Gör kläder som nästan ser likadana ut . Jag kanske inte riktigt de finns ju skillnad men asså`? Men man ser ju var de tagit inspiration ifrån iaf. Går ju inte missa!
Såg nu att flera andra härmat varandra vilket jag med tycker är sjukt dåligt? Då vägen till framgång är att ha något eget och komma på något nytt! Som ingen av dem värka göra utan litan på att deras åkare ska locka köpare!

/gurra
njaa alltså air raid och gangsta är väl rätt lika varandra, men kan inte direkt säga att magic och bradford egentligen är så lika, de har ju bara samma färger, och de färgerna är ju som "innefärgerna" just nu...så de är inte fult så oväntat egentligen

Niklas-Borg sa:
Dock så kommer inte den cross jackan att släppas. Den kommer var i färgerna vit, lilla och grå.

Den jackan som Sherlin har på sig hela tiden. www.worldofoscar.com
https://www.freeride.se/content/2638/

Var förbi Cross vid NK häromdagen och se på fan. Den gjordes och säljs. Cross lever upp till sitt gamla "jag" och kör på den billiga linjen med raka plagiat.

Färger och mönster är saker som kommer och går. Är nog ganska sällsynt med "spioneri" och "stölder", och ganska vanligt med rena designkrockar. I alla fall mellan de stora märkena. När det kommer till s.k. own-label-brands så sneglas det nog en del...

Nojlas sa:
Färger och mönster är saker som kommer och går. Är nog ganska sällsynt med "spioneri" och "stölder", och ganska vanligt med rena designkrockar. I alla fall mellan de stora märkena. När det kommer till s.k. own-label-brands så sneglas det nog en del...
Antar att du menar t ex Firefly, Everest och liknande märken? Kan ju påminna alla att Cross började (och var länge) ett liknande riktigt budgetmärke.

I detta fallet är det alldeles för uppenbart för att vara en ren designkrock. Självklart en ren stöld.

Tillbaka
Topp