Lil' Wayne Rebirth

Lil' Wayne Rebirth
PontusOlsson sa:
Perkal sa:
PontusOlsson sa:
Han sa dedär om att han jobba arslet av sig varje dag i en intervjuv i början av 2009.. Trodde han visste att han skulle pka in då? Han har alltid varit så.. Och förresten, Vet du nån annan som har släppt 5 mixtapes på ett år? 'och plus att album?
Alla i cash money records typ, rhymsayers mfler kan nog rabbla på om jag vill.
Det var år 2008 han åkte fast för brottet han blivit dömd för och ska åka in för.
Skäm inte ut dig pöjk

Kanske borde passa på att säga att jag gilalr lil wayne som fan men någon kung är han inte.
Ajdå, Fel av mig x) Kom just på att de va 2007 han åkte fast för vapeninnehav men har betalat 30.000 dollar för att få gå fri tills nu. My bad.

Men nu ska jag inte argumentera nå mer. Alla har väl olika åsikter.
För vissa är han best rapper alive och för vissa är han worst rapper alive.
Kommer ju inge längre på att argumentera så jag kastar in handduken.

Peace out!
2007 åkte han fast för pistol innehav och lite narkotika och 2008 för en AK 47 lr 4 och uppemot 100 g maja

Lil' Wayne Rebirth
PontusOlsson sa:
Asså jag tycker verkligen att han är värd mer uppmärksamhet. De finns ingen rappare som håller igång me sitt jobb och jobbar me sin musik lika mycket som han gör. Vart han än åker eller går så tar han me sig sina saker så kan han spela in. Han till och med sover så lite som möjligt så han ska ha tid att spela in. Han släppt ju över 5 skivor 2009. Fast de va ju mixtapes, Men de är ändå hårt jobbat. Plus att han inte har skrivit ner en enda låt sen 2002. Hur många är de som gör de? Tänkt att komma ihåg alla lyrics på live konserter.
För MIG är verkligen Lil Wayne \"The best rapper alive\".

Men nu ska jag inte wajna nå mer, Alla tycker väl olika. Men ville bara få lite sagt! :)
wooooow....
lil wayne får mycket uppmärksamhet för att han söker uppmärksamhet. kolla bakom musiken, tex produktionerna. han har inte producerat en enda låt själv på tha carter 1 till 3, och han hade inte skrivit ner en enda låt sedan 2002, vad behöver han ha med sig när han åker ut och promotar sina \"album\"? weed och dendär drycken med hostmedicin eller vad det var? ....

kolla Madlib tex, han vill inte lämna sitt hem för att han vill göra musik hela tiden. i en intervju säger han att han gör så pass mycket musik varje enskild dag att han skulle kunna släppa ett album varje dag. på ett år skulle det bli 365 stycken.... då är det inte bara hiphop, likaväl jazz, funk soul och raps. sedan är inte han lika uppmärksammad som lil\'wayne, det är för att madlib inte söker lika mycket uppmärksamhet som lil\'wayne. men inom hiphop-gamet är madlib välkänd och väääldigt respekterad.
visst tror jag att wayne jobbar arslet av sig, men särkilt duktig är han inte på att jobba, för bra musik har han aldrig lyckats göra.
att folk går på att han claimar \"i\'m the best rapper alive blabla\", det är bara sjukt. släpp honom i vilket kvarter som helst i USA och du hittar minst 10st som kan rappa skiten ur wayne.

men tur att folk är olika och tycker om olika musik, tråkigt vore det väl annars!

hit me up!

Lil' Wayne Rebirth
Perkal sa:
PontusOlsson sa:
Perkal sa:
Alla i cash money records typ, rhymsayers mfler kan nog rabbla på om jag vill.
Det var år 2008 han åkte fast för brottet han blivit dömd för och ska åka in för.
Skäm inte ut dig pöjk

Kanske borde passa på att säga att jag gilalr lil wayne som fan men någon kung är han inte.
Ajdå, Fel av mig x) Kom just på att de va 2007 han åkte fast för vapeninnehav men har betalat 30.000 dollar för att få gå fri tills nu. My bad.

Peace out!
2007 åkte han fast för pistol innehav och lite narkotika och 2008 för en AK 47 lr 4 och uppemot 100 g maja
Haha, Asså jag fattar inte varför alla sånnahär snubbar ska ha vapen. Va ska han me en ak-47 till liksom? x)
Men han har ju positiva sidor också.
Som tillexempel att han donera 200.000 dollar efter "Huricane catrina" De va ju omtänksamt. (:

Lil' Wayne Rebirth
PontusOlsson sa:
Perkal sa:
PontusOlsson sa:

Peace out!
Haha, Asså jag fattar inte varför alla sånnahär snubbar ska ha vapen. Va ska han me en ak-47 till liksom? x)
Men han har ju positiva sidor också.
Som tillexempel att han donera 200.000 dollar efter "Huricane catrina" De va ju omtänksamt. (:
http://www.kingsizemagazine.se/read.php?id=5859

Klockrent att kliva ut i media att säga det där.

Lil' Wayne Rebirth
pIsraelsson sa:
PontusOlsson sa:
Asså jag tycker verkligen att han är värd mer uppmärksamhet. De finns ingen rappare som håller igång me sitt jobb och jobbar me sin musik lika mycket som han gör. Vart han än åker eller går så tar han me sig sina saker så kan han spela in. Han till och med sover så lite som möjligt så han ska ha tid att spela in. Han släppt ju över 5 skivor 2009. Fast de va ju mixtapes, Men de är ändå hårt jobbat. Plus att han inte har skrivit ner en enda låt sen 2002. Hur många är de som gör de? Tänkt att komma ihåg alla lyrics på live konserter.

Men nu ska jag inte wajna nå mer, Alla tycker väl olika. Men ville bara få lite sagt! :)
wooooow....
lil wayne får mycket uppmärksamhet för att han söker uppmärksamhet. kolla bakom musiken, tex produktionerna. han har inte producerat en enda låt själv på tha carter 1 till 3, och han hade inte skrivit ner en enda låt sedan 2002, vad behöver han ha med sig när han åker ut och promotar sina \"album\"? weed och dendär drycken med hostmedicin eller vad det var? ....

kolla Madlib tex, han vill inte lämna sitt hem för att han vill göra musik hela tiden. i en intervju säger han att han gör så pass mycket musik varje enskild dag att han skulle kunna släppa ett album varje dag. på ett år skulle det bli 365 stycken.... då är det inte bara hiphop, likaväl jazz, funk soul och raps. sedan är inte han lika uppmärksammad som lil\'wayne, det är för att madlib inte söker lika mycket uppmärksamhet som lil\'wayne. men inom hiphop-gamet är madlib välkänd och väääldigt respekterad.
visst tror jag att wayne jobbar arslet av sig, men särkilt duktig är han inte på att jobba, för bra musik har han aldrig lyckats göra.
att folk går på att han claimar \"i\'m the best rapper alive blabla\", det är bara sjukt. släpp honom i vilket kvarter som helst i USA och du hittar minst 10st som kan rappa skiten ur wayne.

men tur att folk är olika och tycker om olika musik, tråkigt vore det väl annars!

hit me up!
Jadu. Du är en sån där jobbigjävel va? Anti mainstreamare? "Jag kan inte lyssna på Wayne för att han rappar om pengar!" Kan ju sätta pengar på att han skulle trolla byxorna av Madlib som tror att det är år 99. Wayne är helt sjukt på att göra PR och vet hur han ska tjäna pengar. Lyssna på hans lite mindre erkända låtar så får du nog en annan uppfattning om vem som är kung atm.

Lil' Wayne Rebirth
Perkal sa:
pIsraelsson sa:
PontusOlsson sa:

wooooow....

hit me up!
Jadu. Du är en sån där jobbigjävel va? Anti mainstreamare? "Jag kan inte lyssna på Wayne för att han rappar om pengar!" Kan ju sätta pengar på att han skulle trolla byxorna av Madlib som tror att det är år 99. Wayne är helt sjukt på att göra PR och vet hur han ska tjäna pengar. Lyssna på hans lite mindre erkända låtar så får du nog en annan uppfattning om vem som är kung atm.
jag lyssnar inte på wayne av flera orsaker, framförallt för hans röst är väldigt jobbig och jag har väldigt ofta svårt att urskilja vad han rappar om, sedan tycker jag inte om de flesta av beaten han rappar över. hans musik faller mig helt enkelt inte i smaken och ger inte särskilt skön känsla. han känns "plastig" i mina öron....

det jag tycker är med de flesta "mainstream musiken/artisterna" och liknande är att det sätter just pengar och PR framför musiken. i min mening är det inte riktigt rätt, det är ju trots allt musiken det handlar om? inte hur man ser ut, vem man är eller hur mycket man lägger ner på att promota och göra spektakulära shower. musiken hamnar ofta i andra hand.

om det är så att wayne bara är ute efter att tjäna pengar gör han ju helt rätt, att han är bra på att marknadsföra sig själv kan jag inte säga emot.

jag är en sån som sätter bra musik först, och jag personligen kan inte säga att wayne någonsin har gjort bra musik. oavsett om det gäller hans erkända eller oerkända låtar. och nej, jag tycker verkligen inte att wayne är kung i rap-gamet atm. du må kanske tycka det och dela din åsikt med flera miljoner människor, men i min mening, nej, wayne är verkligen inte kung.

what's up med år 99? är det fel att göra musik utan datorer?

Lil' Wayne Rebirth
Rullator sa:
SJUKT DÅLIG!
lär er hip/hopens sanna konst!
syftar du på lil wayne eller på skivan rebirth?

för syftar du på rebirth gjorde du en fail nyss...

och angående lil wayne, killen kan göra bra musik, de är bara jävligt synd att han typ aldrig gör de :\

edit: angående hans röst, han har skrikit och rökt sig hes, that's it.
lyssna på hans tidigare verk om du inte vill höra hans numera hesa stämma

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp