Lim på skidan

Snickaren89

Ny medlem
När jag köpte mina skidor så monterades bindningarna med lim, på en av dem ha limmet runnit när de ställt skidan upp och inte torkat bort överflödigt lim.
Hur får jag bort det ? Jag vet inte om det är träkil eller epoxy, tips mottages

Jag kan naturligtvis reklamera dem men skidorna är slut och jag fick dem till ett bra pris.

zingo11

Aktiv medlem
Kommer det att påverka din åkning?
Estetisk problem?
Alternativet är en Dremel och slipa😏

MnO

Aktiv medlem
Är det inga större mängder är det väl bara att låta det vara kvar. Vill du ändå snygga till det är det nog mekanisk borttagning som gäller. Med vass kniv eller liknande. Det sista kladdet sen brukar gå bort med t-röd. Räcker inte det ta till kemisk ren bensin, men testa på topsheeten först.

Pillard

Aktiv medlem
Om det är epoxi kan det väl finnas en poäng att använda handskar och mask om du ska slipa bort det. Det är med största sannolikhet trälim men man kan aldrig vara säker. Trälimmet är dock vitt och epoxin brukar vara klar, så länge man inte blandat ut den med filler eller nåt

Henric-s

Medlem
Normalt så används vattenfast trälim (typ) går fint att pilla väck från abs kanter och belag utan problem. Kanske ge verkstan en pik dock:)

Snödjup

Advertisement
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp