Limma Gore-tex XCR?

Grodman

Ny medlem
Limma Gore-tex XCR?
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av att limma i Gore-Tex? Kan man göra det själv?
Tycker det verkar lite onödigt att skicka till Österrike, betala 1000kr och vara utan i minst en månad nu när det är dax i Januari.

Det är ärmsluten som limmningen har släppt på min Arc-Teryx Beta.

Finns tydligen en kvinna i Kinna som är auktoriserad (?!?!?!) Gore-Tex reparatör.

Erfarenheter?
Råd?

HILFE!
/\nders

Limma Gore-tex XCR?
Hon i Kinna är duktig på att laga gore-tex. Hon lagade mina Tierrabyxor härom året, håller ihop riktigt bra utan minsta antydning på att släppa.

Tror för övrigt att bl.a Tierra har henne som reparatör, det var åtminstonde en som jobbade på Tierra som sa åt mig att gå dit :)

Mitt råd blir väl att kontakta hon i Kinna (ligger en bit bakom McDonalds där) och laga det hos henne. Kostar några hundralappar.

Limma Gore-tex XCR?
I Härnösand finns ett företag som heter M-service. dom är oxå goretex repraratörer. så länge det bara släppt i limningen och inte gått isär i lamineringen mellan lagrena ska det nog inte vara nåt problem att laga.

Limma Gore-tex XCR?
Carina avvecklar sitt företag men hänvisar till:

Gunilla Axelsson
Telefon: 090-61040
Mobil: 070-6990520
Sunnansjö 18
922 66 TAVELSJÖ

Limma Gore-tex XCR?
Går fint att laga själv tycker jag. Vattenbeständigt textillim har funkat bra för mig. Testa att limma en bit liknande tyg först för du vill inte att limmet ska bli som en stel kaka, då spricker tyget i kanterna runt lagningen.

Har även lagat med Loctite svart gummibaserat lim (tror det heter "Black Magic" eller nåt) som en nödlösning en gång. Det håller fint fortfarande efter kanske fem år...

Tillbaka
Topp