Lincoln loop

Lincoln loop
Tja, jag hade tänkt att träna in lincoln loop, jag är en ganska nybörjaraktig park skidåkare men jag sätter basic tricks som back-/front-flip och 360.
Ja undrar, vilket sorts hopp är bäst för att göra loopen på, har tillgång till främst Big jumps. På ett ungefär, hur hög kick, hur långt till nollen och hur mycket lufttid behöver jag för att det ska gå bra, vill inte börja på ett allt för stort hopp känns ju sådär i bärjan när man inte har någon aning om hur man kommer landa :P

Tack på förhand för svar!

Lincoln loop
när jag gjorde min första lincoln så testade jag i tandådalens big air arena, jag tog japangrab och hängde ut den så mycket jag kunde och det gick bra :)

Lincoln loop
det är sjukt mycke lättare än du tror, jag har lyckats göra de på "cannon rail kickar" ca2,5 m långt 2 m högt. har du tillgång så gör en brant kick hemma , 1,5m hög och luftlängd på 3m, lufthöjd 2 m. ta i allt va du har och ha en mjuk landning sen har du den och kan göra den överallt för den e lättare än o göra 3.a!

men de e en brädåkare på din bild och om du är de så vet ja inte om de är nån skillnad, (lincoln på bräda ser ut som?)

Lincoln loop
Julander sa:
det är sjukt mycke lättare än du tror, jag har lyckats göra de på "cannon rail kickar" ca2,5 m långt 2 m högt. har du tillgång så gör en brant kick hemma , 1,5m hög och luftlängd på 3m, lufthöjd 2 m. ta i allt va du har och ha en mjuk landning sen har du den och kan göra den överallt för den e lättare än o göra 3.a!

men de e en brädåkare på din bild och om du är de så vet ja inte om de är nån skillnad, (lincoln på bräda ser ut som?)
Tack för tipsen! Kan tyvärr inte fixa någon egen kick men de ska nog finnas något bra hopp i Funäs-/Tänndalen.

Jo jag är vel eg en brädåkare men kör både och. En lincoln på bräda tror jag blir typ en Barow rol :P.

Lincoln loop
Tack för tipsen de var verkligen till stor hjälp! Va ute i parken och körde lite, började med att landa med skidorna utmed backen, sen prövade jag att rulla åt höger istället då satte jag de direkt. Efter några klarade körde jag en större kick och tog i mer och förmodligen lite snett eftersom jag gick runt på en rodeo 540 och landa den ganska cleant! :D

Lincoln loop
Misterfotboll sa:
Ja undrar, vilket sorts hopp är bäst för att göra loopen på, har tillgång till främst Big jumps. På ett ungefär, hur hög kick, hur långt till nollen och hur mycket lufttid behöver jag för att det ska gå bra,
ALLTSÅ LOL :o

Tillbaka
Topp