Line Afterbang och Mastermind

ramlat

Ny medlem
Hej!
Köpte en Line Afterbang 166:a förra året, hade planerat att ha den tills jag slutade åka så jag köpte en som var för lång för mig och åkte på den i en vecka. Kände då att den kändes stel och tung. ''Aja, jag är 164 så det är säkert det'' tänkte jag.
Åkte på den i år nu, när jag är 174 cm lång. Känns fortfarande stel, och jag antar att det är för att det är en för avancerad skida för mig. Tänkte därför byta ner mig till en lättare skida.
Funderar på, som titeln säger, en Line Mastermind 157:a. Den är i bättre längd och ska också vara lättare. Hur stor är skillnaden mellan de båda? Är skillnaden så liten så jag måste jag byta till en ännu ''Lättare'' skida?
Jag åker mestadels i parker/hopp och skulle själv säga att jag ligger på medelnivå.

Först och främst väger skidor en hel och sen beror det inte bara på skidans vikt! Afterbang 166 väger ca 3500 g och Mastermind 157 väger ca 2500 g så det är ju ett kg skillnad. Jag kör på Mastermid tycker den är grym och så men kanske inte så hållbar eftersom den är så lätt. Har en kompis som kör på Afterbang och jag har testat dom och upplever inte dom som jätte tunga. Det kan ju även bero på hur mycket dina bindningar och pjäxor väger så kanske ett par lättare pjäxor skulle vara bättre för dig om du inte redan har de!

Tillbaka
Topp