Line Sakana + stighudar

LuxLuthor

Medlem
Tjena

Jag har ett par Sakana 174 cm som jag ska köpa hudar till och jag är lite osäker på vilken längd och bredd jag behöver.

- Skidorna har ju bland marknadens fetaste tips med sina 150 cm, så frågan är hur breda hudar jag behöver välja. Räcker 125 mm?
- Eftersom skidornas tails är kluvna ställer det ju vissa krav på hudarnas fästen. Har någon koll på vilka som passar bäst?
- De kluvna tailarna gör ju också att jag behöver kortare hudar än skidans egentliga längd. Frågan är bara hur mycket kortare.

Tacksam för lite råd. Företrädes vis råd från ägare till Sakana och erfarna säljare.

MnO

Aktiv medlem
Mät skidan från fishtailens djupaste del och till spetsen. Det är längden du behöver. Jag kör 118mm på Pescado och det har gått alldeles utmärkt än så länge, men jag har inte gått på hårt underlag än (Pescadon tenderar ju att tas ut ur garderoben när det är mjukt).

Berglund16

Medlem
Köpte Skida och stighudar av Tobbe på Hägglunds, ett par Pomoca som han skar till. Jag har för mig att det var ett par 140 mm som han skar till. Kolla på Hägglunds:)

LuxLuthor

Medlem
Det är där mina är köpta också, men när jag köpte dem hösten 2018 hade Per inte hunnit få koll på hudlängder o s v eftersom att modellen var så ny. Just nu sjukskriven så jag tänkte att jag slänger ut en fråga här istället för att fara och riskera smitta dom i butiken :)

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp