Linken problem

ikuzuS

Ny medlem
Linken problem
Hej jag har nylignen skaffat mig ett par linken bindningar som jag var och prov åkte för första gången i helgen. Bindningen funkade fint ända tills det blev dags att börja hoppa och droppa lite små klippor (ca 1-3m) som fanns på skidorten. Ut hoppen gick som vanligt utan problem men vid nästan varje landning så lossnade nån av bindningarna. Jag åker på Crispi cxp och Head monster 85. Bindningen är justerad i längdled så tajt som det är möjligt, flex skruven är inskruvad i botten (så lite flex som möjligt) och höjd justeringen är också den vad jag förstår korekt inställd (hela häl delen av sulan ligger an mot bindningen). Jag har tidigare använt Rottefella riva och r8 och aldrig haft liknande problem. Ska bindningen funka på detta viset eller har jag gjort nåt fel? Det känns ju inte så bra om skidorna lossnar efter en hopp sväng när man står högst uppe i en brant ravin.

Linken problem
Lite för lite info, berätta gärna mer om hur det gick till.
Landade du parallellt eller i telisstans?
Klickade du ur eller vred du ur sidledes? Bakfoten som löste ut?
Möjligen har du bindningen för hårt åtdragen i längsled, då vill den spotta ut pjäxan ibland.

Linken problem
Det hände oftast när jag landade i telisstans men även när jag landade paralellt. Jag har varit i kontakt med importören här i Finland och han trodde också att jag har dragit åt bindningen för hårt i längsled men jag har testat med så många olika allternativ på inställningar så jag tycker att jag borde otminstone hittat nånting som nästan skulle ha funkat. Importören skulle fixa numret till nån typ som bor nära mig så att ja kan åka och visa upp mina bindningar så får hoppas att det löser sig.

Linken problem
Har haft linken några säsonger, min gjorde exakt samma sak denna säsong, vid hopp! även på uppför hände det???
Jag köpte en black diamond O1 istället!
grym!

Linken problem
Jag löste problemet med att köpa ett par Scarpa T1or. Verkar som om crispi inte skulle funka riktigt bra med Linken. Jag tror att det beror på att Crispis häl spår är både för grunt och har för mycket rundning.

Linken problem
"Jag tror att det beror på att Crispis häl spår är både för grunt och har för mycket rundning."

Om detta är problemet så kan det åtgärdas med en dremel och lite slipning om man inte vill byta pjäxor.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp