Linser Oakley

Linser Oakley
exakt vilka två är väl lite av en smakfråga, men en mörk (darkgrey/fire ir/black ir) plus en ljus (pink ir/hi yellow etc) är väl en rätt genomtänkt kombo?

själv gillade jag black iridium när jag hade oakleygogglar, klarade det mesta utom flatljus faktiskt.

Linser Oakley
Heddious sa:
exakt vilka två är väl lite av en smakfråga, men en mörk (darkgrey/fire ir/black ir) plus en ljus (pink ir/hi yellow etc) är väl en rätt genomtänkt kombo?

själv gillade jag black iridium när jag hade oakleygogglar, klarade det mesta utom flatljus faktiskt.
Jag kör med blackiridium och persiomon till mina Airbrake. Men hade gärna bytt persiomonen mot antingen pink vr50 alt hi yellow faktiskt! Gör på hi yellow och black. Schyssta som fn!

Linser Oakley
Använder ett par oakley-splice goggles! och då har jag H.I yellow och en Blue Iridium lins. Om du söker en lins för low light och en annan för blåa dagar så att säga så kan jag börja med att säga att du ska välja H.I Yellow som low light lins! utan tvekan! linsen är sjukt bra i flatljus förhållanden, finns ingen bättre!
För soliga dagar så använder jag Blue Iridium som sagt, en grym lins det också. Varför jag använder en Blue och inte en Fire eller Black Iridium är för att den är lite lite ljusare än de andra två, så när det blåser in lite moln på eftermiddagen så får jag lite bättre sikt än vad jag skulle ha haft med ett par Fire eller Black Iridium. :)

Blue Iridium ser för övrigt sjukt bra ut till canopy matte black!:cool:

//Victor

Linser Oakley
fluffyclouds sa:
Vad är skillnaden mellan yellow och pink?
Pink_and_yellow_-_horizontal.png

Saxat från första träffen efter sökning på "hi intensity yellow vs pink iridium"

jet sa:
Black Iridium
18% ljusgenomsläpp.

Pink Iridium
57% ljusgenomsläpp. Allväderslins med kontrasthöjande Iridiumbehandling(spegelbehandling). Skulle rekommendera denna lins om man endast har ett par googles/en lins. Funkar mycket bra till det mesta.

HI Yellow
81% ljusgenomsläpp. Extremkontrastlins för dålig väder/låg sikt.
Det bästa du kan ha vid dåliga förhållanden.

Svarar gärna på frågor om du har några.

Linser Oakley
Jarle sa:
fluffyclouds sa:
Vad är skillnaden mellan yellow och pink?
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/c/c2/Pink_and_yellow_-_horizontal.png

Saxat från första träffen efter sökning på "hi intensity yellow vs pink iridium"

jet sa:
Black Iridium
18% ljusgenomsläpp.

Pink Iridium
57% ljusgenomsläpp. Allväderslins med kontrasthöjande Iridiumbehandling(spegelbehandling). Skulle rekommendera denna lins om man endast har ett par googles/en lins. Funkar mycket bra till det mesta.

HI Yellow
81% ljusgenomsläpp. Extremkontrastlins för dålig väder/låg sikt.
Det bästa du kan ha vid dåliga förhållanden.

Svarar gärna på frågor om du har några.
Härligt, har nu fått reda på färgerna ser ut samt vilken lins som ska köpas.

Tillbaka
Topp