linser till oakley splice

Tjena , har ett par oakley splice med fire iridium , tycker glasen är alldeles för mörka .
Någon som vet några oakley linser som är ljusa innifrån men ändå spegelglas så man inte ser in ?:)

Min favoritlins är emerald vr50, 35% ljusinsläpp, lite ljus violett insida, sjukt skön lins och riktigt snygg! Beställde den från en brittisk hemsida för 400kr, kommer inte ihåg vad den hette men riktigt värt!

Gandersson sa:
jag hittade inget Linder , men kan vara jag som är dålig på att leta ;)
3'e sista inlägget på första sidan =

Ashtraymofucku sa:
Då har man provat linsen idag!
Så sinnessjukt nöjd! Den är ljus och väldigt allround säger jag, sjukt snygg också! Trodde
man lätt skulle se igenom linsen som på tex HI yellow, men det gör man inte! Har haft ett 10 tal olika linser och denna känns mest rätt som allround lins!

Beställde på lördag natt och fick den på torsdag kl 14:00, så de tog knappt 4 arbetsdagar! Betalade 660kr inkl frakt från
Www.Rxsport.co.uk så ja rekomdenderar det starkt, ska slänga upp en bild sen hur den ser ut irl!
Tack alla för hjälpen, oerhört tacksam för det!
Your welcome! :D

Ja du kan väl läsa i den andra tråden som handlar om just den jämförelsen ;D

Jag har personligen bara provat Emerald iridium (11% ljusgenomsläpp) och den är mörk

Gandersson sa:
är det någon stor skillnad på emerald iridium och vr50 emerald:)?
Ja det är så sjukt stor skillnad! Emerald iridium som har 11% ljusinsläpp är oakleys mörkaste lins provade den och den känns t.o.m mörkare än grey polarized. VR50´n är bland de ljusare linserna de har, 30% ljusinsläpp. Bra allroundlins som sagt. Den kan bli lite ljus vissa bluebird dagar men inget jag stör mig på.
Speglet är såpass att man knappt ser igenom det utifrån när man har på sig dem.

Vr50 emerald är den gamla emerald iridium. Vr50 versionen görs inte längre. Finns svar på detta i andra trådar. :-)

Snödjup

Tillbaka
Topp