Lite hjälp, Bataleon 160 förra årets modell

allrighty

Ny medlem
Hej, jag skulle gärna vilja ha lite hjälp/råd/tips innan jag köper ny bräda.
Vad tror ni om den här kompromissen?

::JAG
- 185 cm lång
- 80 kg bred

::BRÄDAN
- Bataleon Enemy 160cm (förra årets modell)
- Pris: 4200:- bra?/dåligt?

Min åkning är allround.

Ska jag våga satsa på Bataleon eller ska jag köra på en gammal hederlig Custom X istället?

Vorre grymt med lite tips!
..::j

Bataleon är grymma brädor så du behöver inte vara orolig och Enemy 160 borde passa dig bra. Jag tycker att 4200:- är ok men det borde gå att pruta några hundringar till. Butikerna vill gärna bli av med gamla prylar nu så du har bra förhandlingsläge.

Lycka till.

Skulle du bli sugen på något annat så har jag en av förra årets snyggaste och bästa brädor till salu. En Trilogy Arts Energy 162 http://store.trilogyarts.com/162cmenergy.html som är åkt på i en vecka och är i mycket fint skick.

jag förstår egentligen inte varför jag tycker att folk ska köpa en bataleonbräda. . det är ju schystare om man är lite ensam om vrålåket. . men iom att jag gillar min bräda så mkt så måste jag ju prata lite om den och .. ja. .
allright allrighty.. go for the enemy.. jag har ganska precis samma proportioner som du.- precis faktiskt.
185 cm och ca 80 kilos klump. .och jag kör på en the hero 161,. underbar bräda. . jag har inte testat enemy men den verkar ju vara grym den å. men som allround så är väl the hero ett bättre alternativ aksnek. enligt dem själva iaf.

4200? ja.. det va kanske lite snålt för en förra årets bräda. vart förresten? jag har för mig att det va inte så mkt mer jag köte min för.
eller så kanske det va det. typ 5 laxar.
det skiljer ju tydligen inget från årets modell och förra förutom utseendet så.. shoot.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp