Lite Hjälp tack

Kronhed

Ny medlem
Lite Hjälp tack
Hallå på er alla boarders
Det är så att jag har nu tröttnat på mina gammla SIMS bindningar och skulle vilja veta vad NI tycker !!!
Ska jag ha kvar mina gammla pukes och köpa ett par vettiga strappsbindningar?
Har funderat på ett par step in. Har ingen erfarenhet av dessa typ SALOMONS eller K2.. Finns det inte risk för att man får "häl/tå lyft" vid lite häftigare svängar ? Eller kenske ett par flow bindningar kanske men ärligt talat så är coolhets faktorn högre på ett par "step in" åker för övrigt på en väl inkörd World Industries vad anser ni om det ?????
För övrigt ska jag till Åre nu vecka 8 NÅN mer som ska dit ???....
Filip

Lite Hjälp tack
Om du bestämmer dig för att köpa nya strapin bindningar kan jag rekommendera silence bindningar dom e tok bra och relativt billiga om priset spellar någon roll. Har testat step in bindningar men bara några gånger vet inte vilket märke det var dock men det var helt ok kommer i för sig aldrig köra på det själv pga att jag gillar den flexibiliteten som strapin bindningar har.

http://www.geocities.com/Pipeline/Reef/8991/

Lite Hjälp tack
om du prompt ska ha si bindningar så ska du nog ha flow.Har hørt att dom ska va bra.

Annars tycker jag att de man ser på fjællet med step in alltid står och tar bort is ur dom så hela step in poengen førsvinner rætt fort.

Burton gør vældigt bra strap bindningar.

Lite Hjälp tack
Jag kör på flow och tycker det funkar utmärkt. Flow har ju diskuterats en del förut här på forumet så kolla in gamla inlägg!.

Jag vet andra som är mycket nöjda med sina burton stepin, som dock kostar en hel del....

Lite Hjälp tack
Allright, to the matter:
Flow: Har du byxor med snolas da ska du vara forsiktig! De kan klamma sig fast i flows mekanism och WHOOOPS sa aka du ned pa rumpan.
For mycket heel lift med flow FRUKTANSVART.

Step-in: Nja, for lite bradkansla tycker jag...De ar ok i pisten, bra stod och sadar.Ska du handla sana da ska du HYRA FORST och sen bestamma dig. OBS: testa garna step-ins som har en extern bakappa (high-back) ...varfor andra pa nat som fungerar? Testa EMERY de ar bra, och INTEC.

Strap: Drake ar det basta du kan kopa for pengarna. Burton ar helt ok (kolla burton custom, den ar bra och "lagom" dyr).
Nar det galler straps ar det bra att kolla om de har pumpspanning for bade vrist och ta; att det gar att justera bakkappan; Att de har sk Gas pedal (ta hojningsplatta); att vristspannen inte tugga sonder dina boots och smasha dina fotter; Att dina skor passar i de (ta de med dig till butiken), att bakkappan ar lagom styv (freeride) eller styv (Terje haakonsen gillar det) och HOG,lag bakkappa har varit trendig en gang i tidem men efter nagra brutna ben blev de helt rejected av akarna.
Jag foredrar metall bindningar (Emery, bent metal, Ride, Forum, etc...) men Burton custom ar en plast bindning som har de basta egenskaper fran bade plast och metall, och dessutom ar de snygga, bekvamma, och det gar alltid att salja de - for de ar allas favorit.

Ride with pride!

Lite Hjälp tack
Burton dominerar utvecklingen i både straps och step-in tycker jag.
flow tycker jag däremot är riktigt läbbiga - om man nu inte gillar att
skava av sig vristerna.

Tillbaka
Topp