Lite skidstatestik

Ellbin

Ny medlem
Lite skidstatestik
Hej

Jag och en kompis ska göra ett statistik arbete i skolan och skulle vara tacksamma om några glada skidåkare här på freeride skulle vilja vara med i våran undersökning och svara på ett antal frågor.

först,

Hur gammal är du?

Vad åker du mest? Pist, Park eller Puder?

Hur många skiddagar per år åker du?

och sist, Tycker du att Skistar tillför något till skidsverige eller tar de för stor plats med tanke på att de äger en stor del av skidorterna här i sverige?

Vi är glada om ni tar er tid att svara även om ni kanske har gjort de tidiagare i andra trådar här på freeride.

tack på förhand

Senast ändrad:
Lite skidstatestik
14

park

20

eftersom de äger så många av sveriges skidanläggningar så drar de in mycket pengar och kan investera mer i backarna.. eller ¨nåt sånt:P

Senast ändrad:
Lite skidstatestik
MaxHemmingsson sa:
16

Park

150

hmm, nae vette fan
Jävlar vad många skiddagar du hade då!!!:P

snart 19 3 juni

Park

20

Skistar ser jag som vilket stort företag som helst som försöker tjäna in pengar. Jag tycker inte att företaget utvecklar Sverige eller dess skidorter som de innehar på bästa möjliga sätt. De kan kanske satsa mer på vad besökarna tycker med mera.

Lite skidstatestik
15

park

ca 45

nej, det blir för lite konkurrens och då kan de ha så jävligt höga priser

Lite skidstatestik
17

Park: 40%
Pist 40 %
Offpist: 20%

Detta beror mest på vilken tillgång jag har till respektive åkning, detta är egentligen inte graderat efter hur roligt jag tycker att respektive form är.

ca: 15-30. Väldigt mkt beroende på resor, snö osv.

Höga priser, men väldigt bra anläggningar.

Lite skidstatestik
16

Park, 50 %
pist, 25%
puder,25%

<30

skistar har frächa anläggningar.. något höga priser..

Lite skidstatestik
Tycker upplägget för den här undersökningen verkar struligt. Är detta verkligen genomtänkt? Vad ska ni ha denna information till (alltså vad ska den fylla för funktion i erat skolarbet)?

Om ni nu vill framstå som seriösa kanske ni ska stava rätt, det heter "statistik" inte "statestik". Det heter dessutom "några" inte "nåra".
Jibber kanske är fel ordval också, mer passande skulle t.ex. vara "skidåkare".

edit: la till lite text.

Senast ändrad:
Lite skidstatestik
15

park: 5%
offpist: 85%
pist: 10%

ca 80 dagar

Skistar tillför inget.

Senast ändrad:
Lite skidstatestik
21

park

ca 20

Skistar har ju nästan monopol på Sveriges stora skidanläggningar och kan sätta vilka priser de vill (folk ställer ju inte in skidsemestern bara för att liftkortet kostar några hundringar mer...)...inte bra...det behövers konkurrens så liftkortspriser mm blir lägre

Lite skidstatestik
AdrenalineJunkie sa:
Tycker upplägget för den här undersökningen verkar struligt. Är detta verkligen genomtänkt? Vad ska ni ha denna information till (alltså vad ska den fylla för funktion i erat skolarbet)?

Om ni nu vill framstå som seriösa kanske ni ska stava rätt, det heter "statistik" inte "statestik". Det heter dessutom "några" inte "nåra".

Förstår inte riktigt vad din kritik gör för nytta, vi vill bara ha lite statistik som sagt. Det spelar ingen roll vad det är för något men eftersom vi gillar att åka skidor så tänkte vi att det var ett bra alternativ.

Funktionen som den ska fylla i vårat arbete är helt enkelt att vi ska ha någon slags statistik att skriva om osv. Det är liksom inget mer och det är inget hyper seriöst men ja hoppas att folk fortsätter svara även om jag har stavat fel.

tack till alla som svarat också!

Lite skidstatestik
16 år

åker park

77 skiddagar denna skitvinter..:/

tycker att skistar är bra. dom har bra organisation och hemsidan är ganska bekväm:)

Lite skidstatestik
14 snart 15

park och puder

14-60

skistar sköter om sina lifter och backar bra, men det är så förbannat dyrt! de skulle kunna sänka priserna lite!

Lite skidstatestik
22

Puder

60+

Som vissa redan har skrivit skulle jag kunna tro att Skistar har en hel del att säg till om när det gäller priser som sätts i skidorter i Sverige. Med så stor del av marknaden så.
Men är inte så bra insatt så vågar inte uttala mig i nån större sträckning.
Sen använder jag nästan aldrig lift...stighudar är bättre!!!

Lite skidstatestik
16

park, pist, puder (åker allt, puder så mkt de går då :)

ca: 30 - 50

Skistar är bra. håller tekinkens framgångar på topp, och priserna är väl inte allt för farliga.

Lite skidstatestik
ålder: 19

åker: park puder o pist...alltiallo

dagar: ca 150

med tanke på att skistar har ungefär 50 % av marknaden i sverige så verkar dom tillföra något eftersom dom flesta som åker någonstans för att åka skidor så åker dom till en skistar anläggning.....

Lite skidstatestik
Ellbin sa:
AdrenalineJunkie sa:

Förstår inte riktigt vad din kritik gör för nytta, vi vill bara ha lite statistik som sagt. Det spelar ingen roll vad det är för något men eftersom vi gillar att åka skidor så tänkte vi att det var ett bra alternativ.

Funktionen som den ska fylla i vårat arbete är helt enkelt att vi ska ha någon slags statistik att skriva om osv. Det är liksom inget mer och det är inget hyper seriöst men ja hoppas att folk fortsätter svara även om jag har stavat fel.

tack till alla som svarat också!
JAG är intresserad av vad ni ska använda det till! Räcker inte det som motivering?
Den som lämnar ut upppgifter har väl rätt till att veta vad den ska användas till? Tycker du inte? Skulle vara kul att se resultat ni får av undersökningen i alla fall...

Lite skidstatestik
17

Bigmountain, puder är det allt för sällan

ca 30-40 eftersom skolan är i vägen

Skistar tillför sverige bara höga priser

Lite skidstatestik
28

Offpist och park i brist på offpist.

40-130 dagar

Skistar är ett tragiskt jäkla företag som bara satsar på sånt som klirrar i kassan och glömmer resten. Tandådalen är ju ett praktexempel där backarna är som skridsko-isar samt att liftköerna under till exempel nyårsveckor gör det snabbare att gå upp! Att sen behöva betala för sån skit är bara pinsamt ju! Vad det gäller skridsko-isarna så har inte andra anläggningar i området det problemet. Skistar är en stor hemsk kartell som höjer priserna så att det snart överstiger alperna. Glisseur brukar skriva att han bor i sveriges Vail.......det är inte långt dit, förutom på servicen som gästerna får för sina pengar!

Tillbaka
Topp