liten, mysig ort i alperna??

Kokikola

Ny medlem
Är på jakt efter en lite mindre ort i Alperna som man ändå kan stanna på i minst tre månader utan att åka i samma spår varje dag...
Har funderat på större orter förut, men blir mer och mer sugen på "småstadsstuket" o att slippas armbåga mig genom horder av turister!
Finns det någon sådan ort?? Schweiz är inte intressant, då det är alldeles för dyrt, tyvärr...
Tacksam för all hjälp jag kan få!!

Kolla in Frejus-dalen i franska alperna. Den ligger på gränsen till Italien väster om (tror jag) Tre Dalarna. Ska finnas en hel del bra skidorter där i lite mindre system med lite turister enligt ryktet i Val T i alla fall. Kommer inte ihåg några ortsnamn nu men kolla in nån kartbok så hittar du säkert lite ortsnamn som du kan kolla upp på inernet osv. Jag tror att det filmades lite där nånstans i Free Radicals III.

Tjena.

Jag kan rekommendera La Clusaz o La Balme (de sitter ihop har jag för mig) i Franska alperna. Inte extremt mycket turister, inte jättestort men kanonoffpist om det kommer mycket snö. Dock gick det mycke laviner där när vi var där. Ett superställe.

Rapmannen

Testa Aosta dalen med skidorter som, Pila, Courmayeur, La Thuile/La Rosiere m.m. Även nära till Schweiz o Frankrike och skidorter som Super StBernard, Vicheres, La Fouly och Champex Lac.

/D

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp