Livingo ??

Duvan

Ny medlem
Livingo ??
Hejsan ...
Jag ska åka ner till Livingo vecka åtta...
tänkte bara kolla om det är någon so,m kan berätta lite sköna ute ställen ?
Och berätta hur pisterna är ?
och priserna för mat dryck ?
Så man kna planera rese pengar.. =)
Ha det bra ...
Duvan

Livingo ??
Nja, kan nog inte hjälpa dig - än - ämnar mig dit över julövningsuppehållet..sen så!
Vet du förresten vilka arrangörer, förutom Lion & Nortlander, som kör på Livigno?

Livingo ??
Pisterna i Livigno är i regel MYCKET snälla och det är många nybörjare som besöker Livigno. Inget ont i det, för det är en bra ort anser jag. Det finns goda möljigheter till lössnöåkning om man letar och har man tur att man får ett rejält snöfall gäller det att vara uppe i tid i pisten.
Jag har varit med om 40 cm lössnöåkning i pisten vid flera tillfällen. Det tar ett par dagar efter snöfall innan den lättillgängliga lössnön är uppkörd.
I och med att Livigno är en skattefri zon är allt mycket billigt och då framförallt sprit, vin, cigaretter, solglasögon, elektronik m m

Vi har varit i Livigno ´96, ´98, ´01 och ´03.

Livingo ??
håller med om att åkninger är lite snäll, men pisterna är iofs väldigt tomma och det e ju skönt.
Det ställe som e störts är kokodi, sen finns ju massa barer å så. Marcos e bra...

Livingo ??
livigno är inget ställe du åker till för att festa, åkningen e snäll o ganska plan.
ganska bra slpp åkning....finns en del sköna offpiståk...

Livingo ??
Kan bara hålla med tidigare inlägg om snälla pister.
Men när jag var där med Lion så körde man en dagstur till St Moritz som inte var så dyr,vilket var en riktig höjdare,kan vara nåt att tänka på.
Sen tror jag att liftkortet gällde i ngt annat System som var litet större och som det gick bussar till,men minns tyvärr inte vad det heter just nu.

Tillbaka
Topp