Loaded Tan Tien !

Loaded Tan Tien !
Tja!
Ska sälja min Apex 37 efter ha använt den den här sommaren, Skall köpa en Loaded Tan tien och gopro till sommaren som kommer tänkte om ni kunde ge mig några tips om en setup?
Jag gillar och slida, cruisa runt och trixa lite;)
tänkte ungefär så här:
Paris truckar 180's (svarta eller röda eller nåt)
Abec 11 freerides (gröna)
o.s.v låter det bra?;)

Loaded Tan Tien !
Allt låter skitbra förutom röda paris och gröna freerides! ;)

75mm hjul på tan tien är lite jobbigt men freerides är ju 72 så det borde gå, men är inte säker :P

Loaded Tan Tien !
Hoppas du ska slidea mycket för det är det enda 86orna är bra till ;D Vart ifrån beställer du?
Kolla in Otang Balut om du vill ha ett fett slidehjul :)

Loaded Tan Tien !
Jag lånar tråden lite.

Har funderat på ett par Otang Balut ett längre tag nu och är väldigt sugen att beställa dessa inför sommaren. Jag såg ju nu att du, linder, här ovan rekommenderade dessa till en tan tien och då jag rullar på en x-flex fibretec som ser väldigt lik ut som tan tienen. Men jag har dock varit lite osäker på om dessa kommer göra så att jag får wheelbite på brädan? Vad tror du? Truckarna jag har är ett par Paris 180 för att ge lite mer information.

Loaded Tan Tien !
jag wheelbitear inte på min Fullbag Elise. Tror inte du kommer wheelbitea, då din bräda har rätt fäta cutouts, men köp med ett par små risers bara ifall att ;) 1/8" eller 1/4" räcker nog. Värt att prova om du wheelbitear innan du glider iväg för brantaste backen

Loaded Tan Tien !
X-flexen verkar ju ha lika dana cutouts som dervish/tan-tien så ser inte varför det inte skulle fungera :)

Det enda fallet jag sett någon wheelbitea är en tantien med 150mm truckar och 75mm hjul ... Men då får man ju nästan skylla sig själv :D

Loaded Tan Tien !
Okej låter bra! Blir nog att klicka hem ett par sådana snart då! Antog att det inte skulle vara några problem men ville höra mig för ändå!

Då kan jag förstå att det kan ha bitit rätt fint!

Tillbaka
Topp