Lobster Parkbaord

Lobster Parkbaord
Tjena!
har en fundering, Någon som har en lobster parkbaord från fjolåret?
Funderar på att införskaffa mig en begagnad för 2200 av en kompis som provade åka den 2 ggr men gick tillbaka till skidor....
Den är 157 cm lång och jag är 1.93 men kör just nu på salomon salomander 156 12/13 och salomon rhytm bindingar( gillar längden) men vill ha en hårdare bräda också :)
Har även ett par technine element PRO som jag tänkt ha till Parkbaorden:)

Så frågan är: Vad tycker ni om den? possetivt/negativt?
Samt, vilka brädor från Bataleon är det som Lobster är egentligen?
Tack på förhand! :)

Lobster Parkbaord
Förra årets parkboard = evil twin.
Årets parboard = Airobic.

Så det är en styv parkbräda, vill säga att det inte är nåt för jibbern. Mer för den som framförallt kör hoppen:)

Lobster Parkbaord
fast det där är ju egentligen bara nitpicking. en något styvare bräda går ju att jibba med, precis som det går att sätta bigjumps med en något mjukare bräda. i slut ändan är det upp till dina skillz.

men 2,2 är ju ett kap om han nu verkligen endast har använt brädan vid två tillfällen.

Lobster Parkbaord
Givetvis! Men sjukt tråkigt att försöka jibba med en planka(evil twin). Men kan vara jag som är för klen eller väger för lite ;) sen är bataleons flexskala inte alls som till exempel capitas, en 5a på capitas skala är typ 2-3 på bataleon ^^

Lobster Parkbaord
okej, men jag har ju redan en mjuk bräda (salomandern) så tänkte att man kunde skaffa en till :)
Men hur är evil twinen då?
Och läste nån stans att det är annan tbt på evil twin och parkbaorden?

Lobster Parkbaord
Thomsson sa:
?
skillnaden mellan evil twin å airobic är ju natt å dag, låter konstigt att förra årets skulle vara så lik en styv bräda som ET och årets som airobic. airobic är ju pure jibb bräda tycker jag med mina ynka 67 kilo.

och att en 5a på capitas skala skulle vara 2-3 på bataleon är ju helt fel. fast jag tror du menar tvärtom?
ju lägre på skalan desto softare flex och capitas brädor är i regel bra mycket mjukare än vad skalan säger. körde delvis på indoor survival i vintras som jag tror ligger på en 5a, körde även på evil twinen som är en 6a och där är evil twin en planka i jämförelse.

aja, OT.

hur mycket du väger har mer med saken att göra än hur lång du är.. men funkar 156 salomander bra för dig att jibba runt med, kommer en styvare 159 funka bra som komplement till hopp och offpist åkning.. även om jag gillar mina aningen kortare där med.

lobster har väl bara tbt i ändarna medan evil twin och resten av bataleons fullblodiga brädor kör tbt rakt över om jag inte tar fel.

bra pris. själv ogillar jag tbt. släng dina blytunga technine bindningar som håller fem rundor i parken.
.. och såklart, skillz

Lobster Parkbaord
halfwaycrook sa:
Thomsson sa:
?
skillnaden mellan evil twin å airobic är ju natt å dag, låter konstigt att förra årets skulle vara så lik en styv bräda som ET och årets som airobic.

lobster har väl bara tbt i ändarna medan evil twin och resten av bataleons fullblodiga brädor kör tbt rakt över om jag inte tar fel.
Thomsson har rätt, jag köpte mig en airobic igår och den är mycket styvare än jibboard men mjukare än Evil twin.

Jag har kommit fram till det här genom att jämföra specen samt läsa runt.

2011/2012
Jibboard / Airobic
Parkboard / Evil twin

2012/2013
Jibboard / Disaster
Parkboard / Airobic
Freestyleboard / Evil twin

Så anledningen är att dom lagt till en lobsterbräda. Likaså är tbtn samma och har exakt samma namn dessa brädor emellan så det skiljer ingenting.

Förövrigt är jag toknöjd med min Airobic på mina 67kg ;)

Lobster Parkbaord
Halfwaycrook: Det var det du skrev om indoor och jämförelsen med evil twin som jag ville få fram.
EDIT: Helt OT så tvistar jag själv om man ska ha en ny airobic 156w, 157 eller disaster 154w.

Senast ändrad:
Lobster Parkbaord
2011/2012
Jibboard / Disaster
Parkboard / Evil twin (något styvare då Halldor ville ha det)
Girlboard / Distortia

2012/2013
Jibboard / Disaster (Jibboard har dock 4x2 inserts i år)
Parkboard / Airobic
Freestyleboard / Evil twin (något styvare)
Girlboard / Distortia

Det är rätt enkelt att se skillnaden och vilka som motsvarar varandra om man bara tittar på shapen, alla dessa tre har olika TBT, och det syns på deras blunt nos o tail. Disaster/Jibboard har bredast flatspot och så blir den smalare om man går upp i modellerna. Det är exakt samma TBT på Disaster/Jibboard, Airobic/Parkboard och Freestyleboard/Evil Twin precis som Linder säger.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp