Lofsdalen alt. Kläppen?

NeTTeN

Ny medlem
Lofsdalen alt. Kläppen?
Hej! Jag undrar om det är någon som ska jobba/har jobbat i Lofsdalen? Vill gärna ha lite info om skidåkning och nöjen. Om det annars finns någon som ska jobba i Kläppen eller Lofsdalen vore det kul att ha kontakt.

Ha det toppen,
skidtokig tjej!

Lofsdalen alt. Kläppen?
Hej.
Jag jobbade förra säsongen som skidlärare i Lofsdalen. Detta är en lite mindre men mycket gemytlig anläggning. Man lär känna alla som arbetar där och det brukar vara kul folk. Åkningen är helt ok, man tröttnar inte. Mycket beroende på att det är många famliljer som åker där och de åker inte på de lite mer "avanceade" platserna på fjället, som då kan ligga orörda ett bra tag efter snöfall eller pistning.

Utelivet är ganska begränsat. Finns för tillfället en mycket bra restaurang uppe vid anläggningen, men det är till den lokala restaurangen/baren nere i byn som alla går till på kvällarna. Där kan man alltid hitta någon från anläggningen, eller någon av de trevliga byborna som man snabbt lär känna.

Summa sumarum är det en mycket trevlig anläggning, både vad det gäller åkning och arbetskamrater.

Skicka gärna ett mess till mig om du vill veta mer.

/Rapp

Lofsdalen alt. Kläppen?
Kläppen är ju också en lite mindre anläggning.
Jag var där som besökare förra året och tycker att allting fungerade bra. Lite dåligt med snö:(

Lofsdalen är mer "fjäll" och med svårare backar, men Kläppen har Sälens längsta backar.
3km långa, och vissa backar är riktigt bra!!! Sälens bästa!!

Rätt mycket danskar i kläppen.
Kläppen ligger närmare till hands för en stor del av den svenska befolkningen.

Lofsdalen alt. Kläppen?
Jag har jobbat på Kläppen de senaste två säsongerna.

Fördelar:
Personlig anläggning - man lär känna nästan all personal
Lungt - man slipper hetsen, men har ändå rätt nära till hålligånget
Ganska tomt i backarna - jämfört med övriga sälenbackar
Lågt läge - blåser knappt alls på toppen, dvs ingen is

Nackdelar:
15 km söder om sälen - dyra taxiresor till krogen (men man kan bo i sälens by)
Lågt läge - det kommer mindre natursnö

-Jag har haft mitt livs vintrar på Kläppen. så kul kommer jag nog aldrig ha igen...

Tillbaka
Topp