Lofsdalen

Lofsdalen
vet inte hur den är i år men var där förra året och den borde vara i stort sett samma som förra året.. Parken duger för mig, men det beror ju på hur bra man är och vad man kallar utmaning. Dom har typ 3 röda hopp och två svarta, 5-10 meters platå som mest. Dom har ganska gott om rails också..

Lofsdalen
Var där på sportlovet, då var inte parken så mycke å ha kickarna på bigjumpesen var dåliga i vissa fall till och med acrundade mot slutet så man fick ta MYCKET fart för att ens komma över platån. Railsen var inte heller världsklass men var i alla fall bra variation. men sportlovet var ett tag sen å de kan ju ha förbättrat hoppen sen dess. Offpistmöjligheterna är däremot riktigt grymma visserligen var det inte heller mycke puder där på sportlovet men finns riktigt stora ytor. Själv roade jag mig mest med att åks på baksidan där det fanns många fina dropp men det var åxå ordentligt brant.

Lofsdalen
Var också där på sportlovet o tyckte att parken sög arsel. Kickarna till "big-jumpen" var bara nått litet gupp som småttingar åkte över. Isigt var det dessutom fast det har ju att göra med vädret. Verkade som dom inte brydde sig så mycket om parken. Men offpisten var riktigt skojig. Om man vill åka i park så är det inte nån höjdare att åka till. Men åka offpist funkar väldigt bra att åka där.

Lofsdalen
Har mailat Lofsdalen angående liftbygget och fått följande svar:

Den nya liften kommer att ersätta långenliftarna och
sluta strax ovanför Lången 1. Det är en expresslift.
Det blir inga nya nedfarter just nu, men dagens Långenliftar
kommer senare att sättas ut någon annanstans i systemet.

Ja, detta var verkligen på tiden. Backarna är helt okej i Lofsdalen, men jag har alltid retat upp mig på att de ej haft någon sittlift. Långenliftarna är grymt sega...

Tillbaka
Topp