Lofsdalen

• Trådstartare Trådstartare SAC
  • Start datum Start datum
Lofsdalen
Jag har varit där ett antal gånger de senaste åren.Efter att stället bytt ansvariga så har det hela blivit mycket bättre. Nu händer det faktiskt att de pistar backarna. Om du är någolunda på att klämma lagg ska du antingen söka dig till toppen(stå ut med de våldsbenägna liftarna) eller näst längst bort i systemet till två röda backar vid bergsliften. På toppen har du ett par hyggliga backar med bra lut. Tyvärr blir det väldigt flackt när backen fortsätter ned mot dalstationen. Det finns endel offpistmöjligheter på baksidan med det är rätt brant(Vita hissen) Du kan även ta dig till rännan och åka i det området som är helt ok. Glöm inte kvällsskidåkningen i världens längsta elbelysta pist. En annan fördel är att solen ofta skiner och det brukar vara bra med snö. Ska faktiskt dit i nyår. Hoppas på snö!!

Lofsdalen
Jag var där för 5-10 år sedan. Då hade de bara kanonsnö i typ 5 backar och natursnön räckte inte riktigt till i de andra. Den branta rännan t ex gick inte att åka i p g a snöbrist, tyvärr. Backarna vid bergsliften är bra, men för få och för korta för att räcka en hel vecka. En backe som är något av en utmaning är en av de svarta, korta, vid bergsliften. Tror den heter "svarta Sara". Den lutar ca 50 grader i början och den var ganska isig när jag var där. Det fanns också en backe till vänster om huvudliftarna där man bara hade plockat bort lite träd, i övrigt lämnat den orörd. Där kan man kanske hitta några naturliga hopp, halfpipes o grejer. Ska man åka på baksidan bör man nog veta vad man gör, där är nämligen väldigt brant, och ganska stenigt tror jag. Kanske skulle jag klara av det i dag, men då fanns inte en tanke på att åka den vägen.
Ha det fint i Lofsis!!

Lofsdalen
va där v 10 förra året...........
tyckte det va riktigt bra faktiskt .. sköna krön man kunde *jibba*
på i backen ..
de brukar ha typ ett bra big djump..
sen e rännan riktigt skön att dra på i..
ha det bra ..

Lofsdalen
finns inte mycket negativt att säga om lofsdalen om man inte söker värsta utmaningarna....va där förra året och tycker helt klart att det finns potential för en hel del skön åkning.....får dom ordning på hoppen är dom riktigt sköna, (va d förra året iaf)...

Lofsdalen
jag har stuga där "slagavallen" och är nöjd som fan med lafsdals backen och skulle vilja att dom satsa mer på hopp!!!!

fan parken "äventyret"är i en class för sig och kan knappast jämföras men idre och åres funparks!!!
brukar också köra offpist ute vid Digerågna eller hur det nu stavas!!!

Lofsdalen
Jag har varit i Lofsdalen en del gånger och det är helt OK. Nu var det ett tag sen jag var där, men vad jag vill minnas så var sista liften upp till toppen en riktig killer. Gjord på 1800talet eller nå´t. Men i övrigt helt OK. Hyfsad lutning en stund...sen blir det flackt!

Tillbaka
Topp