Lofsdalens hotell?

K.Ström

Medlem
Lofsdalens hotell?
lofsdalens hotel är ju nerlagt sedan några år tillbaka, men är det någon som vet varför? Konkurs, mögel eller nått annat?

någon lokal från lofsdalen som vet mer om det här på forumet? ni andra som inte är lokal får ju även ni svara om ni vet nått.

Lofsdalens hotell?
Om det är hotellet vid liftanläggningen du talar om, så är det en tragisk historia. Jag tror det räcker med ett citat från ägaren Peter Borg för att förklara läget. "Mina andra bolag går så bra att jag inte behöver ha öppet...", det var ungefär vad han sade i en tv-intervju för något år sedan.
Mer läsning finner du i länken: http://www.ltz.se/artikel_standard.php?id=276040&avdelning_1=101&avdelning_2=136

Hotellet är till salu, om du är sugen på att punga ut 18.500.000:- Det skulle vara ett lyft för Lofsdalen om de två bromsklossar till hotellägare som finns, sålde sina fastigheter - två av två hotell står ju stängda...

Erik

Lofsdalens hotell?
mmm det är det hotellet jag snackar om, tycker om Lofsdalen otroligt mycket så det vore mysigt att öpnna hotellet och bosätta sig där.
men det skulle vara väldigt mycket jobb och ekonomiska bekymmer finns ju oxå, sen så måste man ju få det att gå runt.

tack så mycket för infon iaf

Lofsdalens hotell?
Med det tryck och den investeringslust som råder i Lofsdalen just nu, tror jag absolut att det skulle går runt att driva det. Men att köpa det....tufft.
Försök att arrendera det. Om du är sugen på allvar...

Lofsdalens hotell?
Det är en schism mellan hotellägaren och liftanläggningen. Peter Borg förstör ju enormt mycket för liftanläggningen genom att inte "vilja" hålla hotellet öppet. Mycket tråkigt är det hela i alla fall.

Lofsdalens hotell?
Dags att väcka liv i en gammal tråd. Det ryktas att hotellet öppnar igen till säsongen, sägs vara arrenderat på tre år. Bådar gott.

Tillbaka
Topp