Lögn Om Sportconrad!

Lögn Om Sportconrad!
HAHAH. Underbart svar av DonWittore med svart städhjälp...
Vad fan, tror ni att dom kommer straffa dom som skrev det?
Skärp er... :)
-Ärta ut-

Lögn Om Sportconrad!
haha lätt att hitta dem som startade detta.. lycka till att bevisa vilka som gjort det

Lögn Om Sportconrad!
Hm..orkade inte läsa alla inlägg och vet inte vad det handlar om.

Men eftersom jag av någon jävla anledning började studera efter jag inte behövde studera något mer har jag lärt mej några saker.

Du får som privatperson skriva i stort sett va faan du vill om ett företag, så länge du gör det i ett "icke kommersiellt" syfte.

Den som vill kan fixa en hemsida och skriva vilken skit som helst om Sport Conrad. Akta sej dock för att ta emot pengar av sport conrad för att t.ex. ta bort negativ information från hemsidan. Då det hela handlar i ett helt annat "lagrum" :D

Senast ändrad:
Lögn Om Sportconrad!
Bohlin sa:
HAHAH. Underbart svar av DonWittore med svart städhjälp...
Vad fan, tror ni att dom kommer straffa dom som skrev det?
Skärp er... :)
-Ärta ut-
tackar...

av någon anledning har jag ännu inte blivit kontaktad av Herr Conrads hårdföra advokater... De kanske kommer under natten! blir ingen gryning för mig.... ;)

Lögn Om Sportconrad!
Det hela handlade egentligen inte om något hot i sig, utan att folk borde tänka vilka konsekvenser saker kan få av det man skriver. Det är ju aldrig kul när oskyldiga drabbas.

herr conrad ville nog bara visa att det här har påverkat deras verksamhet negativt. Sen kan vi sitta här och göra oss lustiga på hans bekostnad när någon redan skadat deras verksamhet.

Lögn Om Sportconrad!
har inte orkat läsa igenom alla inlägg men jag har bara en liten teori om hur conrad lyckas hålla låga priser (vet att det är såhär inom vissa kedjior i Sverige dock inte inom skidindustrin)

1. SC börjar som en liten affär och gör inte särskilt stora beställningar från sina leverantörer. De håller i början ett mycket lågt pris på sina varor och tjänar inte så mycket men däremot så skapar de sig ett namn för att vara väldigt billiga. Succesivt börjar SC göra större och större beställningare från sina leverantörer , de håller kvar samma priser men de tjänar mer eftersom de får ''rabbat'' från leverantörerna pga. deras stora beställningar.

2. SC blir ett väldigt stort namn inom internethandel utav skidutrustning och kan därmed göra gigantiska beställningar från leverantören och på så sätt pressa priserna ännu mer men endå bibehålla förtjänsten. De kan t ex köpa in 500 par utav samma modell detta ger dem förstås ännu mer ''rabbat''.

3. SC ligger kvar på samma prisnivå på sin utrustning (väldigt lågt) men tjänar nu multum med sina gigantiska beställningar.

!detta är bara spekulationer! snälla klaga inte på stavning rafsade ihop det här på nån minut bara.

Lögn Om Sportconrad!
Fippe sa:
Det hela handlade egentligen inte om något hot i sig, utan att folk borde tänka vilka konsekvenser saker kan få av det man skriver. Det är ju aldrig kul när oskyldiga drabbas.

herr conrad ville nog bara visa att det här har påverkat deras verksamhet negativt. Sen kan vi sitta här och göra oss lustiga på hans bekostnad när någon redan skadat deras verksamhet.
Det stämmer att han inte hotade nån, han förklarade lugnt och försiktigt att någon (sannolikt ryktesspridarna, -startarna) skulle drabbas av konsekvenser för spekulationerna. Vilka konsekvenser han menar kan man bara spekulera i, det verkade som att hans advokater skulle vara inblandade. Det ett antal inlägg i tråden gör sig lustiga över är hur verkningslöst hans påstående är, då det inte finns något legalt medel att hindra sansade diskussioner om hans verksamhet. Exakt vilka konsekvenser är det folk ska tänka på när de skriver inlägg här på freeride?

Hur har det skadat hans verksamhet? Han fick väl snarare ännu mer publicitet, helt gratis dessutom.

Lögn Om Sportconrad!
Privatpersoner som vidarebefordrar ett rykte här på freeride gällande en affärsverksamhet kommer (troligtvis) inte att kunna drabbas av juridiska påföljder.

En affärsidkare som börjar sprida ett sådant rykte utan några belägg för det, och på detta sätt själv får en ekonomisk vinning genom att t.ex. lyckas sälja fler skidor kan däremot råka ut för juridiska påföljder. Att sprida falska rykten om konkurrenter är förtal och skadeståndsanspråk kan komma ifråga.

Tillbaka
Topp