Logo UNDER skidorna?

AlvinS

Ny medlem
Logo UNDER skidorna?
Hej,

är det någon som vet hur såna här tryck under skidorna görs?
Skulle man kunna göra ett liknande tryck med en egen logo
längst fram på skidorna?

Logo UNDER skidorna?
njae, karva ut och fylla i är väl ingen riktigt good idé. Du ska nog lämna in dina skidor till någon som har koll på detta då logon sitter i skidan och inte belaget. Lycka till!

Logo UNDER skidorna?
Johan_Ekbladh sa:
njae, karva ut och fylla i är väl ingen riktigt good idé. Du ska nog lämna in dina skidor till någon som har koll på detta då logon sitter i skidan och inte belaget. Lycka till!
Logon sitter i belaget, inget annat.
Skulle gissa på att dom redan när belagen skärs ut gör små "pusselhål" som dom sedan skär ut bitar i en annan färg och stoppar ner... värmer lite, slipar också hokuspokus!

Kan vara riktigt illa ibland, skarvar som känns rätt bra... inte för att jag tror det påverkar åkningen så mycket efter lite valla/slipande...

Logo UNDER skidorna?
Har för mig att jag gjorde en tråd om detta också.
Nu kommer jag dock inte ihåg hur det låg till.. Ska söka och se om jag får nån lycka!

Logo UNDER skidorna?
Många av dagens skidor behöver man inte göra en egen design under. Detta beror på att företagen som gör skidorna har börjat fatta att nästan alla vill ha något coolt under sina skidor.
Men du ville ju ha hjälp!
Gå till något företag som säkert kan hjälpa dig. Vet inte ens om det går. Går det så lär det kosta för mycket!

Logo UNDER skidorna?
AlvinS sa:
Hehe omständigt att skära ut.. får väl ta och printa ut ett snyggt klistermärke och trycka dit :P
Du får göra som du vill. Annars tycker jag att du nöjer dig med att dina skidor är Svarta under. Då jag tror att ett klistermärke bara komma göra de fulare. Klistermärket lär ju gå bort efter bara några åk.

Logo UNDER skidorna?
Ditt alternativ är att skära ut, som sagt.

Vanligt är antingen "tryckt" p-tex med epoxibläck eller "die cut" där text är utskuren i annan färg. Transparent p-tex med grafik mellan p-tex och komposit är inte lika vanligt längre.

Logo UNDER skidorna?
Beställ en egen kollektion skidor från någon som tillverkar skidor. Hörde nån gång att det behövdes 70-80 par men det kan vara hur fel som helst....

Logo UNDER skidorna?
Det fungerer helt fint...:D

Har gjort det på et skipar selv en gang...bare for å teste da riktig nok.
Om du går til en ski service som er dyktige kan de nok fikse det. Det viktigste er nok at sålen eller det området du vil ha dette er hvit. (på den enkle måten)

Men skjærer eller "freser" bort sålen i det mønsteret man vil ha og så fyller man i med svart såle material og sliper ned sålen. Området må være helt rent og Rubbes litt for å få bra feste. Dette blir samme måte som man fyller i riper.

Vil man ha det litt mere "seriøst" så kan man stanse ut en bit at sålen som man gjør ved store riper for så å skjære til en ny såle bit i annen farge som man limer i der man har tatt ut såle ellerede. Dette vil også fungere,men om du ikke har gjort dette før annbefaler jeg å gå til en butikk å få det gjort...hehe

Logo UNDER skidorna?
kolla shoot me.. Oskar pederson har en chaoz logo under skidorna! dock tror jag att armada har gjort det åt han.

Logo UNDER skidorna?
somebody sa:
AlvinS sa:
Hehe omständigt att skära ut.. får väl ta och printa ut ett snyggt klistermärke och trycka dit :P
Du tänkte alltså sätta ett klistermärke på undersidan av skidan? Det lär inte bli kvar någon längre tid.
hehe inte mitt under skidan utan längst fram vid skidspetsen.. borde väl fungera om man använder sånt klistermärkespapper som är tillverkat för utomhusbruk?

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp