Lön i Alperna

ellarn

Ny medlem
Lön i Alperna
Hej har fått ett jobberbjudande i tignes på ett hotell som vaktmästare, men heregud va dåligt betalt det var.
Skulle få ca 5 tusen plus boende och mat, så undrar om det är så här dåligt betalt överlag i alperna

Lön i Alperna
Hej!

Så länge du stavar lön så generöst med två n så tycker jag nog att femtusen i månaden är ganska rimligt!

Ha det gott!

Lön i Alperna
Haha.

Hur jobbar du då?
Har du dagarna ledigt att åka på och inte jobbar jättesent var kväll så är det väl värt med 5k + mat/boende?

Tjäna pengar gör man i Norge! ;)

Senast ändrad:
Lön i Alperna
det är standard för jobb som erbjuder boende o mat.

bästa är att skaffa eget boende o sen hitta jobb. timme lönen brukar var ungefär 10 euro timman då.

Lön i Alperna
Bra betalt om man jämför med många av de engelska företagen som har liknande deals för sina hotell i alperna!

Lön i Alperna
ellarn sa:
Hej har fått ett jobberbjudande i tignes på ett hotell som vaktmästare, men heregud va dåligt betalt det var.
Skulle få ca 5 tusen plus boende och mat, så undrar om det är så här dåligt betalt överlag i alperna
Standardlön för en arbetare i frankrike är ca 1300€/manad netto, sa du kan ju försöka söka boende och att äta för den lönen här, och du inser nog att det är en hygglig deal du fatt,, när jag säsongade sa hade jag manga ganger bostad, mat och liftkort, inget mer, sa sluta gnäll, ta dealen eller stanna hemma

Lön i Alperna
Fan du vet inte att du har fått en jävligt bra deal!! Om du har boende och mat !!! du kan ju leva snålt! sen om du är där för att festa det är en annan sak. Festa kan man fan göra hemma med!

Lön i Alperna
Jag jobbade 3-4 dagar i veckan i val d'isere under 2009-2010, fick ut 1,000€ efter skatt & sociala avgifter.
Hyran låg på 450€/Mån och jag levde som en "prins"

Så om du har mat och boende samt 500€ i månaden, Skatta dig lycklig! :lol:

Lön i Alperna
Säsongsjobb går man sällan plus på. Fundera på vad en "vanlig" människa har över efter hyra, räntor och mat. Skulle säga att du fått en guld-deal.

Lön i Alperna
Ja du har ju ett fint erbjudande dar! Man aker vall inte och gor sasong for att tjana pengar?

Lön i Alperna
Har gjort några säsong i sverige nu men viste inte att det va så dåligt betalt i alperna.
Kan lika gärna säsonga i åre och jobba halv tid och få samma peng.
Får mer tid i backen än att jobba i alperna på hel tid för den dåliga lönen

Lön i Alperna
ellarn sa:
Har gjort några säsong i sverige nu men viste inte att det va så dåligt betalt i alperna.
Kan lika gärna säsonga i åre och jobba halv tid och få samma peng.
Får mer tid i backen än att jobba i alperna på hel tid för den dåliga lönen
Och Åre erbjuder dessutom samma åkning. Konstigt att inte fler stannar i Sverige och jobbar..

När jag jobbade i Österrike så jobbade jag 4 kvällar i veckan + en lunch, det räckte till hyra och mat. Levde ju som en prins på det!

Lön i Alperna
Om man tycker att Åre är lika bra som Alperna så är väl det att föredra. Som sagt, man säsongar i alperna för åkningen, inte för att tjäna bra med pengar.

Lön i Alperna
hmmmmm - Åre med bra betalt eller alperna med svält lön (5000 samt boende och mat) !!!

Alperna eller svenska fjäll - vad ska man välja ?????

tror inte att detta är så svårt val faktiskt !

tror nog att det blir alperna, kan ju faktiskt gå o leva på 5' per månad om man redan har boende och mat klart!!!

Lön i Alperna
na men om man kan kombinera 120 skidagar med jobb varför inte jobba??? ta mig som exempel; jobbade 100%fick ihopp ca 100 skiddagar, besökte ca 10 skidorter och lön för allt detta hård jobb i schweiz ;) och ni pratar om att åka på ett berg som ar stangt stora delar av vinter...

Lön i Alperna
Åk till schweiz och säsonga om du ska jobba, speciellt nu när francen vart så högt i kurs. Börjar du lägst i rang i skidskolan och saknar cert tjänar du 20sfr och 40sfr på röda dagar, ca 150kr/h och 300kr/h för väldigt oslitigt jobb. Annars tror jag man tjänar ganska bra i restaurangerna och de flesta brukar kunna leva enbert på dricksen.

Jag tycker man tjänar grymt i alperna om man jämnför med när jag säsonade i kanada där man får skitlön, tror folk sa att deras ingångslön i skiskolan i whistler var 11cad, alltså ca 70kr/h vilket är mindre än hälften av den schweiziska lönen trots att det inte skilljer mycket i hur myckt det kostar att leva.

Dricks är det som brukar generera mest pengar och då har man råd att bara jobba extra om man har tur.

Lön i Alperna
Instämmer med föregående talare angående att satsa på Schweiz. Hade mat, boende och ca 2500chf~18000sek netto de senaste vintrarna på helt okvalificerat hotell-arbete.

Tillbaka
Topp