Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt. Du bör uppgradera eller använda en alternativ webbläsare.
Tjopp, jag undrar ungefär hur mycket pröjs man får för typ jobb som skidlärare, liftvakt, pistmaskinist och liknande i Åre...
(Ni som har jobbat i Åre skriv gärna vad ni gjorde och hur mycket ni fick)
När jag jobba i lift säsongen 00-01 fick jag lön enligt avtal med Hotell och restaurang facket. Kolla med dem vad lönerna ligger på för din ålder.(Om det nu fortfarande är det de baserar sina löner på)
har för mig att lift börjar på 82,50 om man är över 20 år. Skidlärare är samma såvida man inte har gått
skidlärarlinjen. Men, allting är förhandlingsbart. Men kanske inte första säsongen.. Jag jobbade i liften och fick
väl mellan 14-16 innan skatt och hyra. Men inom skistar har man så jävla mycket rabatter och förmåner så
det funkar..
Man blir ju inte rik med det går ju runt.
Vill man bli rik ska man nog försöka hitta ett annat jobb. (typ rensa fisk eller köra truck på ett tråkigt lager)
Vill man däremot ha kul är det att rekomendera
sant. hotell och restauranganställdas fack följs ju, men som sagt, rik blir man ju inte på det. det gäller att äta snålt o dricka dunken för att det ska gå runt känns det som. Men vafan, vem åker på säsong för att bli rik? jag fick 80,62 i skidskolan, jag var iof under 20 då.