Longboard, får inte kosta över 1000, tjej 13 år

summerholiday

Ny medlem
Jag funderar på en longboard, är så sugen på en!
Men jag kan verkligen inte köpa en bräda för över 1000 kr, har för lite pengar och jag sparar till en systemkamera, och det är rätt så dyrt.
Men vad är det för fel med en warpbräda? eller en teknikmagasinetbräda? om de verkligen suuuger, vilka andra brädor under 1000 finns de då?
Jag tänker bara glida runt till kompisar och bussen, så bryr mig inte så mycket om brädan.
Jag är typ 167 cm lång och väger nånstans vid 55-60.
Tack ifall du hjälper mig. :)

Köp den du vill... det är inte brädan som gör allt den som kör måste kunna för då blir det rätt :-) :-) :-) :-) :-)

finns inga andra brädor under tusen. Hjulen är dåliga och rullar långsamt och oskönt. Truckarna och bushingsen som sitter i är skeva och fucked up, brädan är skev o all the things typ.

Warpbrädor och liknande är bara skit! Ska man köpa en longboard så ska man köpa en ordentlig.

Ska det kosta under tusen så hittar man inte någon bräda på affär som kommer vara värd att köpa. Då gäller det bara att kolla efter begagnat!

Hittade den här! Riktigt värt köp!

Sök lite själv också så kanske du hittar bättre brädar till bättre pris. Håll dig bara borta från Warp, Stuf, Firefly och liknande. Helst inte madrid heller. Köp någon bräda som ligger kring 1000kr. De som kostar typ kring 600 är förmodligen bara skit.

Kom ihåg att använda hjälm också!

Under 1000kr så kan du köpa vilken skit som helst för det spelar ingen större roll då det kommer rulla och svänga dåligt. Ska det vara halvbra nytt så kommer det kosta 2000kr, bra nytt 3000kr... Det är vad det kostar

Alla billigare brädmärken är ju inte så roliga att åka på men då måste man köpa dom med vettiga truckar och hjul. Så köper man tex en slipstream, riviera, lush eller madrid bräda så får man se till att det är paristruckar eller något annat som faktiskt är bra.

Spangel sa:
madrid är helt okej, lush är helt okej
hahahaha "lush är helt okej" hahaha xD Skön repp där <3

Dom nya brädorna från Madrid är så bra och prisvärda!

http://www.firstaid.se/sv/search?q=madrid

OVesterlund sa:
JSellberg sa:
OVesterlund sa:
Helst inte madrid heller.
Varför avråder du någon från att köpa Madrid???
Deras premium brädor är sjukt sköna att åka på!
De madridbrädorna som jag har testat har iaf inte varit sköna, drog väl kanske alla över en kant när jag testat någon som inte varit så skön...

Ska man köpa longboard på budget så köp absolut en begagnad av känt märke !

Mycket mer och bättre grejer för för pengarna!

Har nyligen sålt ett par kvaitetsbrädor , dom gick för motsvarande vad tekn.mag/stadium/m.m skräpbrädor kostar

Dom var felfria i skick 8/10 ,

Kolla köp&sälj på "longboard.nu"

Senast ändrad:
LUDDES sa:
Dom nya brädorna från Madrid är så bra och prisvärda!

http://www.firstaid.se/sv/search?q=madrid

OVesterlund sa:
JSellberg sa:
Varför avråder du någon från att köpa Madrid???
Deras premium brädor är sjukt sköna att åka på!
De madridbrädorna som jag har testat har iaf inte varit sköna, drog väl kanske alla över en kant när jag testat någon som inte varit så skön...
madrid brädorna från 2199 kr är ju helt klart okej, MEN det är ju över 1000kr och inte liiiite heller :P

Vart bor du ? Jag har en loaded dervish jag kan sälja nygrippad för 1300 :) Visst den är använd men det är en grymt bra bräda för pengarna :)

Senast ändrad:
Jag bor i Halland, och Gotland på loven, och åker till Göteborg när jag ska flyga, så om du bor där så går det.
Skulle gärna vilja köpa den. :)

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp