Longboard för en nybörjare?

siggsterrr

Ny medlem
Blivit lite smått intresserad av att köpa longboard nu på senaste, vill inte lägga ut så mycket pengar på det så undrar om den här från hollywood.se är nåt att satsa på:

"LAYBACK LONGBOARD
MENTAWAI 44.25
En skön och bred bräda med mycket plats för fötterna och en grym längd för åkning överallt. Ett riktigt prisvärt instegspaket!

Längd: 41"
Bredd: 10"
Hjul: 65mm/78A
truckar: Layback raw 149
kullager: Layback Abec 7
Konstruktion: 8 lager kanadensisk lönn
1 000,00 SEK (ord: 1 399,00 SEK)"

Kan inget alls om den är bra eller inte, det är priset som talar för den.
viewpic.asp

Senast ändrad:
tror inte att de är så bra att köpa med sånna kantiga hjul om du ska ha den till att typ åka utför långa backan och sånt, dom hjulen är mer för typ slalom och sånt man ska ha bra grepp för.. de står ganska mycket på http://www.lushlongboards.com/

annars kan du ju bygga en egen och bara köpa truckar och hjul!

Tror jag skulle satsa på en freebord istället, det är ju snowboard på asfalt. Går aTT BROMSA MED OCKSÅ .. lONGBOArds är ju förra sommaren s grej !

www.freebords.SPAM fatta vad sweet !

tjompE sa:
Tror jag skulle satsa på en freebord istället, det är ju snowboard på asfalt. Går aTT BROMSA MED OCKSÅ .. lONGBOArds är ju förra sommaren s grej !

www.freebords.se fatta vad sweet !
Jo de verkar ju rätt nice, men funkar ju bara i nedförsbackar.. Vill ju kunna åka plant med.

Och bygga en egen, det kostar väl ändå rätt mycket med truckar och hjul enskilt? Plus glasfiber är ju rätt dyrt det med, så blir väl runt 1000 kr ändå. Men skulle det funka att köpa den billiga ovan och byta hjulen, eller är truckarna också fel?

sirreeh sa:
tjompE sa:

Jo de verkar ju rätt nice, men funkar ju bara i nedförsbackar.. Vill ju kunna åka plant med.

Och bygga en egen, det kostar väl ändå rätt mycket med truckar och hjul enskilt? Plus glasfiber är ju rätt dyrt det med, så blir väl runt 1000 kr ändå. Men skulle det funka att köpa den billiga ovan och byta hjulen, eller är truckarna också fel?
Det går fint att sparka på vanlig plattmark på samma sätt som en longboard så där har du fel.. OCH det går inte att bygga själv, truckarna är en komplicerad och väldesignad konstruktion och dessutom patenterad. Ytterst små avikelser från orginalkonceptet och det är inte längre snowboard på gatorna. Men för den som vill uppleva lite snowboard glid/carve utan snö, liftkort och liftsystem är de en kanongrej på sommaren !

tjompE sa:
sirreeh sa:
tjompE sa:

Det går fint att sparka på vanlig plattmark på samma sätt som en longboard så där har du fel.. OCH det går inte att bygga själv, truckarna är en komplicerad och väldesignad konstruktion och dessutom patenterad. Ytterst små avikelser från orginalkonceptet och det är inte längre snowboard på gatorna. Men för den som vill uppleva lite snowboard glid/carve utan snö, liftkort och liftsystem är de en kanongrej på sommaren !
Sluta försöka pracka på folk den där skiten börjar bli jävligt drygt. Det du säger låter för det första inte som dina egna ord och för det andra kan man utan tvekan konstatera att freeboard suger jämfört med longboard. Säg nått du kan gör på en freeboard som du inte kan göra på en longboard?

tjompE sa:
Det var ju iofs bygga egen longboard jag menade, som ewestman sa. Sen tycker jag med att de räcker med ditt tjat om freebord nu.

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp