Longboard nybörjare! HJÄLP MIG!

• Trådstartare Trådstartare matildar
  • Start datum Start datum
M

matildar

Guest
jag behöver hjälp! jag och en kompis har bestämt oss för att börja longboard nu till sommaren och jag behöver hjälp med att hitta en schyst bräda.

jag väger 55 kg och är 158 cm lång

hade tänkt att lära mig först innan jag visar mig, så det blir mest att åka på gatan och senare inne i stan, tex till träningar och skolan.

ska köpa brädan i göteborg eller på internet.

jag vill inte ha en alltför dyr men ändå så att det är lite kvalite så att det inte förstör åk-glädjen.

skulle kunna tänka mig att lägga ungefär 1000-1700 på den.

snälla hjälp mig!

Sök reda på en butik i som säljer brädor och som har kunnig personal (alltså inte stadium personal etc.) sen frågar du dem om vad du vill ha hjälp med!?

kollar sector9 bambubrädor eller slipstreams lite enklare modeller. riktigt bra glidarbrädor och någorlunda lättåkta.

Senast ändrad:
med tanke på din vikt skulle jag satsa på någon med bra flex i om det är "gunget" du är ute efter, jag skulle rekommendera en G'N'S fibreflex pintale 38" till dig jag kör själv på en 44tummare. truckar skulle jag nog ta ett par randall 150/180, 150 för en lite mer citycruizing känsla och 180 för lite stabilare snowboard känsla. och abec11 hjul på det. dock skulle detta kalas hamna på runt 2500 men då har du en bräda som håller i år!

Har G&S 38" pintail men skulle hellre ha kahalani.
Mer personlig och du får vilket flex du vill.
Glöm inte SoFo också. Dom har riktigt fräscha bredårr

Kolla www.top12.se NoBrand har en bräda för 1800kr som är read till 1400 om jag inte har fel. därefter tror jag att frakten kostar 70 kr. Har själv tästat den brädan och du kommer bli nöjd.

oscarius sa:
kahalani är riktigt grymma.
har inte sofo lagt ner? får iallafall inte deras hemsida att funka längre..

jonathan-o sa:
oscarius sa:
Vet ej. Kompis köpte sofo bräda för ett år sedan.
SoFos hemsida har dock alltid varit lite snurrig.
får spana på longboard.NU efter det

Du kan juh alltid bygga ihop en egen =) Annars är Concrete,HollyWood eller Blocket dina vänner ;)

oscarius sa:
jonathan-o sa:
oscarius sa:
Vet ej. Kompis köpte sofo bräda för ett år sedan.
SoFos hemsida har dock alltid varit lite snurrig.
får spana på longboard.NU efter det
mjo ska också checka lite, sofo har/hade annars riktigt cleana brädor dom med.

TT-JONTHE sa:
Du kan juh alltid bygga ihop en egen =) Annars är Concrete,HollyWood eller Blocket dina vänner ;)
concrete och hollywood = fiender mot allt som har med riktiga longboards att göra.
blocket = massa randoms som försöker sälja av sin gamla svetsade warpbrädor.

kör på longboard.nu ifall ni ska köpa beggat o kahalani/sofo om ni ska köpa nytt.

Adams sport i gbg har några brädor men de är förmodligen dyrare och för en mer erfaren åkare. Hollywood som ligger precis bredvid har många brädor, så du hittar nog nått där. Började åka mycket förra sommaren, köpte en mjuk slipstream bräda där. gick snabbt att lära sig och har haft grymt kul med den sen dess...

ponera att man egentligen är för gammal för att harva omkring på gatan och trilla omkull medan man försöker lära sig men ändå vill kunna åka - hur gör man då?

(en kompis undrar, hrmhrm)

k-cat sa:
ponera att man egentligen är för gammal för att harva omkring på gatan och trilla omkull medan man försöker lära sig men ändå vill kunna åka - hur gör man då?

(en kompis undrar, hrmhrm)
Börjar med åtdragna truckar?

Eventuellt i kombination med knä/armbågsskydd.

kolla www.nocomply.se eller butiken i Sisjön, finns massor med brädor där i din prisklass.
Slipstream är bra grejer till bra pris.

Jag rekomenderar Slipstream Superscrusher eller en av de kortare modellerna. den är iof en lång bräda med tanke på din längd (1m) du kan ju ta, en av deras kortare modeller, typ fibrefrog eller liknande. slipstream är en sjyst nybörjarbräda. billiga, sjysta priser. kolla på Concrete vid Nordstande har assjysst personal och många vettiga brädor..

Tillbaka
Topp