Longboard + Tågräls = Noooot good!

Monis

Ny medlem
Uttråkad och nyfiken skriver jag detta.

Cruisade runt på danderyds tunnelbane station i väntan på ett tåg... Så råkade jag snubbla till och sparkade av misstag ut brädan på spåret. Spåret är juh 1,2-1,5 meter ner och är strömförande samt att det kommer tåg jävligt ofta under rusningstrafik. Jag hade dock tur att det inte kom några tåg så jag jävligt skrajsen kunde hoppa ner och plocka upp den och klättra upp igen. Men tänkte, detta måste juh hänt för någon annan tidigare.

SÅ, min fråga är det någon som råkat ut för detta eller känner nån som råkat ut för detta och kanske till och med fått brädan överkörd (bilar går också bra) Underhåll mig med roliga historier om detta :)

nej men polaren losade nästan benet, rullstol i 1½ år och bentransplantation till smalbenet... ge fan i och gå ut där asså!

jag har råkat skjuta ut en vanlig skate på spåret precis när tuben rullade in mot stationen. Så jag tog till löpen och slängde mig ordagrant på mage efter brädan som jag precis fick tag i när tåget körde på den. (halva brädan var ute över kanten på väg ned och brädan smällde in i tågfronten). blev en sjuk rekyl men jag lyckadees hålla i brädan och kännde hur tåget smekte mina knän och fötter som låg och skrapade i tåget som bromsade in. Jag klarade mig helskinnad men det var sjukt nära att antingen brädan for iväg långt som fan eller blev överkörd, i värsta fall hade jag fått knän och ben trasiga av tåget också men det var lugnt som tur var.

full av adrenalin och skiträdd spangjag därifrån fort som fan och tog nästa tåg.. detta var 5 år sedan och efter det har jag slutat skata på tågstationer.. inte värt!!

Tillbaka
Topp