Longboard till en nybörjare + tjej? :)

emiko91

Ny medlem
Hej alla!
Jag är en brud som söker en skön, billig longboard att börja med. Jag åker inte skidor eller snowboard på vintern. Har åkt lite skateboard när jag var yngre men inget som är värt att hänga i julgranen. Nu söker jag efter en soft longboard som jag kan åka runt på. Vill inte betala några större summor då jag vet att jag lika gärna kan lessna direkt om jag tycker det är för svårt. Hittar dock ingen jag kan låna så känner att det lika gärna få bli att köpa en.

Har kikat runt på olika sidor men har ingen aning om vad jag ska köpa alls. Jag är 166cm lång, väger runt 60kg. Tänkte att ni som hänger här har mycket mer koll än vad lilla jag har. Så jag är jätte tacksam för all hjälp och tips som jag kan få.

Peace! :cool:

Om du kan tänka dig en begagnad bräda så har jag en Original skateboard "Apex 37" i skick 4/5 som jag kan sälja komplett för ca 1300kr!
Hör av dig om du är intresserad!

Pr0z sa:
Om du kan tänka dig en begagnad bräda så har jag en Original skateboard "Apex 37" i skick 4/5 som jag kan sälja komplett för ca 1300kr!
Hör av dig om du är intresserad!
Men är det en som passar mig då? :) Är den mycket använd? Lätt att åka och manövrera? :) Vart finns den?

köp en begagnad om du inte har råd till något dyrt, Jag köpte först en 1000kronors planka på intersport och visst var det kul första 2-3 veckorna men sen när polarna köpte en bättre så tappade jag interesset helt och köpte ist en loaded dervish sama, du kommer inte ångra att köpa en bättre dirrekt.
Sen så kanske du tänker att det är svårt att börja på en "snabb" bräda men man lär man sig otroligt lätt att våga ta mer fart:)

Kika in slipstreams custom paket, 2199kr och du får mycket bräda för pengarna!
Ska du köpa billigare men samtidigt bra så är det begagnat som gäller men det är svårt att leta själv om man inte har någon koll. Apex 37 skulle t.ex. fungera om det inte är originals vidriga truckar på den :)

J_Gabrielsson sa:
köp en begagnad om du inte har råd till något dyrt, Jag köpte först en 1000kronors planka på intersport och visst var det kul första 2-3 veckorna men sen när polarna köpte en bättre så tappade jag interesset helt och köpte ist en loaded dervish sama, du kommer inte ångra att köpa en bättre dirrekt.
Sen så kanske du tänker att det är svårt att börja på en "snabb" bräda men man lär man sig otroligt lätt att våga ta mer fart:)
Vad menar du med en " "snabb" bräda"?

Dervish sama är inte direkt känd för sina downhill egenskaper...

linder sa:
Kika in slipstreams custom paket, 2199kr och du får mycket bräda för pengarna!
Ska du köpa billigare men samtidigt bra så är det begagnat som gäller men det är svårt att leta själv om man inte har någon koll. Apex 37 skulle t.ex. fungera om det inte är originals vidriga truckar på den :)

J_Gabrielsson sa:
Vad menar du med en " "snabb" bräda"?

Dervish sama är inte direkt känd för sina downhill egenskaper...
för mig var den största anledningen (förutom pengarna) att inte köpa en så dyr bräda i början för att jag var rädd för att jag inte kunde behärska farten/svängradien. Som ökar betydligt från en fireflybräda till en loaded ;)

Tillbaka
Topp