Longboard

Dote

Ny medlem
Longboard
Hej! Jag vill köpa en longboard. Jag bor i en by, så det blir mycket åkande på trottoarer och vägar, kanske någon lite backe ibland.. Jag är 16 år, 1.70 lång och väger ~50 kg. Jag undar om ni kan hjälpa mig med att hitta en bräda som passar mig!

/Hanna :)

Longboard
Det beror på vad du vill ha? En flexig bräda? En hård bräda? Vilken prisklass? Lång eller kort? Ska du bara ha den som transport medel? Vill du ha mycket eller lite sväng i brädan?

Men kolla in:

www.sofolongboards.se
www.kahalani.se
www.lushlongboards.com
www.longboard.se (sector 9:s truckar är inte de bästa)

Åsa, det ligger utanför kungsbacka va? T12 i kungsbacka har några slipstream bräder tror jag, försöka bara att få på ett par randall R2 truckar bara

Longboard
Pris spelar ingen roll, jag vill inte ha så hård bräda.. flex men inte för mkt! Jag ska ha den för kul, åka med kompisar åså.. Jag vill ha lagom mkt sväng..!

Japp, det gör det :) Finns T12 i kba? :O

Hade tänkt mig en CR2B Cosmic 2B Tikehau =)

Senast ändrad:
Longboard
ja, har tänkte köpa en sån från början, men dom sa att den var jäkligt kort.. Men hur är truckarna på den? svänger dom bra ect. ?

Longboard
Dregs skateboards gör sköna brädor. vill du svänga bra så ska du ha ganska breda truckar som inte sitter för löst, då kan man carva bäst :D

Longboard
Brädan tror jag stenhårt på, har en liknande själv, men jag skulle satsa på andra truckar hjul och kullager, jag antar att du hittade denna på www.longboard.se? Klicka på b.y.o.c och ändra delarna:

Randal R-II 180 truckar, randal har alltid vart ett säkert val :) kvalité

Abec 11 Biltin 7 kullager. Lättare att hantera, bättre rull, bättre kvalité

Sen så hjulen, jag skulle köpa lite större än 65mm som e standard på dem, typ runt 70mm, då gåre lite fortare å dom tar sej fram lite bättre.

vill du slajda å sånt så köp abec 11 powerballs 72mm eller strikers 66mm 78a

om du vill ha grepp så kan du köpa Seven O's 70mm eller sicksicks 66mm

Om du väljer hjul som är 70mm lr större bör du kanske köpa högre risers. de bör räcka med 3mm om du inte köper hjul större än 72mm

Priset hamnar på runt 2300 med dessa delar, men det är värt de där 300kr extra.

Tillbaka
Topp