Longboard

askengren

Ny medlem
Longboard
Tjenare, nu när vintern snart är här har ju priserna på skate-och longboards sjunkigt rejällt. Så jag tänkte kolla om någon här kunde tipsa om lite online-affärer som säljer billigt. och gärna tips på bra och hyffsat biliga longboards!

Tack på förhand, Gustav

Senast ändrad:
Longboard
www.kahalani.se (gör egna också)

www.junkyard.se (kan finnas lite)

www.nocomply.se (finns några)

www.CoyoteBoardStore.se (finns en massa saker)

www.t12.se(finns några stycken)

www.sickboards.nl (den är inte svensk men min kompis har köpt där och det gick bra)

Jag vet inte om det är någon REA men du kan kolla.

Senast ändrad:
Longboard
Asså enligt min åsikt är det ingen idé att köpa några ''billiga'' longboards om dom inte r på rea förstår. När du köper en ''dyrare'' longboard betalar du för kvaliten (nästan alltid) så spara i hop lite mer och köp en kvalitetsbräda. Själv tycker ja du ska köpa en Kahalani eller en sofo eller möjligtvis en rayne

Longboard
sector9 cr2 e hur skön som helst! jag har en själv och jag åkte till skolan varje dag ända tills jag bröt handleden :( fast det var när jag spelade fotboll xD

Longboard
Köpte den brädan jag snackade om innan, kan säga att jag är välldigt nöjd och att den är väldigt stabil..

Om jag kan göra lite reklam så kan jag säga att Active (Pro Stuff) inne i Gbg, på Berseliigatan 5, har 30% rabatt på longboards.

// Asken

Longboard
Måste passa på att tipsa om www.lushboards.com de tillverkar de skönaste och bästa longboardsen någonsin!!! Har själv Kilima modellen, vilken är värd varenda öre jag betalade för den.

Longboard
Att säga att lush gör dom bästa brädorna håller ja verkligen inte med om. Lush är fabriksgjorda i kina och inte så mycket "hantverk" över.
Medans kahalani är handgjorda och förvörigt har världens bästa team vilket talar för sig själv.

men men, smaksak

Senast ändrad:
Longboard
Tycker du ska satsa på en fibertec. körde med det i sommar, och det var det fetaste jag kört på. kör med randaltruckar och abechjul. det är den grymmaste kombinationen.

Longboard
Longboard är bra om man vill riva loss lite hud;)
Minns när jag åkte för tredje ggn tror jag det var.
Vi var några som bestämde oss för att köra nerför en backe ala typ jackass/xtreme games
Fem pers i en snabb kurva på smal väg=krasch. 3 st flög som vantar ut i terrängen me included
Borde finnas broms

Longboard
Har en kompis som kör med g&s fiberflex, en annnan som kör med sector 9, en annan som har dregs, en annan som har kahalani och sen har jag lush också (mako, kilima). Av brädorna är mina skönast, sedan kommer Sector 9 brädan (B3 Bamboo Concave Pintail). Kahalani och dregs kommer en bra bit bakom, och sist kommer g&s (44" pintail) som är på tok för smal.

Köp lush och skit i om de får jobba lite extra borta i Kina!

Longboard
Clenny sa:
Att säga att lush gör dom bästa brädorna håller ja verkligen inte med om. Lush är fabriksgjorda i kina och inte så mycket "hantverk" över.
Medans kahalani är handgjorda och förvörigt har världens bästa team vilket talar för sig själv.

men men, smaksak
yeah kahalani rules! är så jävla nöjd med min bräda, i sommras gick jag fan ingenstans utan den

Longboard
tja alla jag skulle vilja ha en bra och snygg och då skulle jag villa ha lite tips för vet inte så mycket om sköna bra longboard och longboarden ska hälst vara 1000-2000 tack på förhand :):D:):):D:D

Tillbaka
Topp