longboard

longboard
Om du ska ha en kahalani så är det nog bättre att ta kontakt med den istället. För de vet nog bättre än många i detta forum vad som passar dig bäst.

longboard
skulle jag haft pengarna så skulle jag köpt kahalani surf brädan direkt! Den verkar vara riktigt skön och alla som åkt på den har varit nöjd! Och att du tror att den har "viktklassen 90-95" som lägsta så ja... om du provar klicka där så kan du välja ner till <45 kg.
Sen hur hård bräda du vill ha är ju en smak sak själv tycker jag det är skönt med en mjuk bräda :)

longboard
P-K sa:
Tja,
Jag ska köpa min första longboard och undrar ifall det finns någon bra under 2000kr? Har hittat en mini cruiser men är inte säker på vad det är.
Har dyslexi ifall ni undrar varför jag stavar konstigt.
Bästa köp är Slipstream Svenskt märke som slår det mesta.
kolla t.ex. på www.top12.se där jag köpte min Platypus som jag är sanslöst nöjd med.

longboard
ehm... perssonligen hatar jag slipstream... och bästa köp kan du ju inte kalla det, då är ju kahalani Så mycket mera värt och -OCKSÅ- svenskt till mycket bättre kvalitet.. Meeen Go with what ever floats ya boat

longboard
Kahalani är för dyra finns ju även Urskog annat svenskt märke men även dom för dyra och inget speciellt. Skall man betala så mycket kan man lika gärna köpa en Loaded dom är en klass för sig men svindyra.

Min Slipstream är i alla fall super bra och alla som jag mött som har provat är super nöjda. Har dock inte provåkt en kahalani än för jag har inte sett någon som har en.

longboard
Jag måste säga att har man en bräda med rätt flex som passar en så har priset inte alla så stor betydelse som du vill påstå. Men däremot truckar hjul och kullager där skall man investera, men dessa delar är inte så dyra och de får du när du köper en Slipstream samma setup som på en Urskog, Kahalani eller Loaded.

Så mitt tips är lägg pengarna på bra truckar t.ex. Paris och Orangatang hjul samt Biltin kullager så blir man nöjd med sin bräda även om den bara kostar 800 kr som en Slipstream istället för en Urskor eller Kahalani för 1600 kr !

longboard
MEN PRÖVA BRÄDAN FÖRST DITT UFF sen får du komma och säga att det inte är någon skillnad! Ni omogna P12or som hänger här och tror ni kan allt när ni åkt en säsong på slisptrembrädan ni köpte på junkyard! Shit! I stället för att bara totalvägra så ta in information och lär er iställlet för att vara så drygt uteslutande! En annan har ju tagit upp info från både mängder av forum, trådar, butiker, åkare och därifrån fått sig en åsikt! Så skärp dig FöF*n!

longboard
Du jag har kör longboard i 10 år och har kört många olika Sector9 , Madrid, Slipstream, G&S , Loaded Gravity , Urskog och andra förmodligen mer än vad du har läst om. Jag åker inte läser.

Min senaste Slipstream ( jag har flera ) köpte jag på www.top12.se inte www.junkyard.se för de har inga.

Så tagga ner, och innan du tror att det bara är du som vet något så testa i verkligheten och lyssna på de som har mer erfarenhet än vad du själv har.

longboard
Oh shhh.. jag blev ju precis ägd... en del av oss gör båda!
Jag vet inte men.. tanken av att jag sitter och blir ägd av en p12 gör ont... och läs ingenom vad jag skrev igen.. så kanske du förstår...

longboard
Todd-91 sa:
MEN PRÖVA BRÄDAN FÖRST DITT UFF sen får du komma och säga att det inte är någon skillnad! Ni omogna P12or som hänger här och tror ni kan allt när ni åkt en säsong på slisptrembrädan ni köpte på junkyard! Shit! I stället för att bara totalvägra så ta in information och lär er iställlet för att vara så drygt uteslutande! En annan har ju tagit upp info från både mängder av forum, trådar, butiker, åkare och därifrån fått sig en åsikt! Så skärp dig FöF*n!
Det skrivs lite vettigt på freeride trots allt.. gav upp en här skiten för länge sedan, låt kidsen åka runt på sina skitbrädor. Är lönlöst att försöka informera tunnelseende idioter.

longboard
jonathan_chips sa:
Todd-91 sa:
Det skrivs lite vettigt på freeride trots allt.. gav upp en här skiten för länge sedan, låt kidsen åka runt på sina skitbrädor. Är lönlöst att försöka informera tunnelseende idioter.
håller med här!
Men sen tycker jag att många, inte alla utan många av de mer "erfarna" longboard åkarna är väldigt kräsna av sig. Ja menar man behöver inte skaffa sig en bräda för 2000 lök + för att kunna ha kul. Det är stor skillnad på en bräda för 1500 och 3000 inget snack om saken, men är man inte sugen på att lägga ner mer än tex 1500 så låt dom, istället för att skriva att allt är så jävla bajs och man kommer bli missnöjd osv om man inte köper den dyraste. Alla är inte kräsna av sig!
Tunnelseendet finns hos båda parterna!

longboard
@ Jerre, vi smarta erfarna åkare tipsar om att köpa en beggad "3000 kronorsbräda" om folk har låg budget.
Ingen accepterar en bräda från stadium : P

longboard
P-K sa:
Tja,
Jag ska köpa min första longboard och undrar ifall det finns någon bra under 2000kr? Har hittat en mini cruiser men är inte säker på vad det är.
Ja för att ha dyslexi så stavar du ju ljusår bättre än många här på freeride får jag lov o säga.

Annars så är jag i samma sits som dig. Har inte testat så många brädor än men blev lite småkär i Loaded Dervish för att den verkar vara väldigt lekfull :) Priset är dock inte ok om man nu köper sin första bräda imho.

longboard
theoJ sa:
@ Jerre, vi smarta erfarna åkare tipsar om att köpa en beggad "3000 kronorsbräda" om folk har låg budget.
Ingen accepterar en bräda från stadium : P
Jadå och de är helt rätt! :)
Men många har sitt favorit märke (tex kahalani), och dom brukar ofta vara väldigt trångsynta och säger att allt utom kahalani suger och man blir riktigt jävla missnöjd om man köper en bräda av annat märke! Därför finns tunnelseendet även hos dom erfarna åkarna :)
Förstår du vad jag menar?

longboard
Jerrre sa:
jonathan_chips sa:
Todd-91 sa:
håller med här!
Men sen tycker jag att många, inte alla utan många av de mer "erfarna" longboard åkarna är väldigt kräsna av sig. Ja menar man behöver inte skaffa sig en bräda för 2000 lök + för att kunna ha kul. Det är stor skillnad på en bräda för 1500 och 3000 inget snack om saken, men är man inte sugen på att lägga ner mer än tex 1500 så låt dom, istället för att skriva att allt är så jävla bajs och man kommer bli missnöjd osv om man inte köper den dyraste. Alla är inte kräsna av sig!
Tunnelseendet finns hos båda parterna!
Det handlar inte om att man inte kan ha kul på en billigare bräda, det handlar om så många som sprider felaktig information till nybörjare vilket jag, som longboardåkare, tycker är tråkigt och jävligt fel. Inom longboardingen är det så att man till 100% får vad man betalar för (förutom kanske överprissatta loadedbrädor i Sverige). Det är ett faktum att man har mycket roligare på en dyrare bräda vilket många som inte har koll sätter sig emot.

Det är ju även ett kvalitétsperspektiv kring det hela. Om du köper t ex en s9/madrid/stella/slipstream bräda på t ex hollywood/top12/junkyard/ för 1500kr så blir det i längden dyrare när den sedan delaminerat/vridit sig/tappat flexet efter en sommar...

mitt inlägg är nog sjukt oklart men men.. inte sovit på några dygn.

longboard
PNyberg sa:
P-K sa:
Tja,
Ja för att ha dyslexi så stavar du ju ljusår bättre än många här på freeride får jag lov o säga.

Annars så är jag i samma sits som dig. Har inte testat så många brädor än men blev lite småkär i Loaded Dervish för att den verkar vara väldigt lekfull :) Priset är dock inte ok om man nu köper sin första bräda imho.
Angående loaded dervish så har den ett brutalt överpris i Sverige vilket är synd då det är en bra nybörjarbräda. Dock ska det tilläggas att det finns mängder med brädor/setupps som är roligare än en loaded dervish imo. Allt beror på vad man ska ha brädan till / preferenser när det kommer till längd, flex och sånt på brädan..

Mitt tips är att ni provar en del brädor så att ni får en uppfattning om vad ni gillar istället för att sitta och hypa u-tube. När ni sedan gjort detta så är det väldigt lätt att ge tips på olika brädor/setupps som är roliga som fan och samtidigt passar er..

longboard
langARN sa:
Tjena! tänkte höra om de va nån i den här tråden som har koll på om Urskog gör sköna, schysta brädor?
Urskog gör rena träbrädor, sjysst kvalité och bra hantverk osv.. Jag gillar inte alls formen på deras DH-planka men det är ju individuellt, känner tre pers som kör den och är nöjda och glada.

Det som dock gör så att jag är emot Urskog är hela tanken bakom företaget, känns inte som att skaparna känner något för det de gör (intresse etc..) utan bara vill tjäna pengar. Tar man 2500 spänn för en bräda (bara brädan om ni inte försod det) i bara trä så är det fan dags att tänka om.. Dom hade kunnat ta 1500 och ändå ligga i överkant när det kommer till vad som känns rimligt att ta för en ren träbräda.

longboard
clay sa:
F-Grann sa:
P-K sa:
Tja,
haha du kan inte stava:D

men köp en beggad bräda ?
Din kommentar var väl jävligt korkad!? Om han har dyslexi så finns det väl ingen anledning att håna eller skriva elaka saker? Ett kokt stryk är vad du skulle behöva, jävla idiot!!!!
här måste jag hålla med! Tycker du skriver bättre än de flesta på freeride, märks inte alls att du har dyslexi!:)

Snödjup

Tillbaka
Topp