jonathan_chips
Ny medlem
longboard
killen är p12 du får ha överseende, dom kan inte tänka logiskt you know..Daweee sa:jag sätter en hunka på att de går!!
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
killen är p12 du får ha överseende, dom kan inte tänka logiskt you know..Daweee sa:jag sätter en hunka på att de går!!
Bästa köp är Slipstream Svenskt märke som slår det mesta.P-K sa:Tja,
Jag ska köpa min första longboard och undrar ifall det finns någon bra under 2000kr? Har hittat en mini cruiser men är inte säker på vad det är.
Har dyslexi ifall ni undrar varför jag stavar konstigt.
Det skrivs lite vettigt på freeride trots allt.. gav upp en här skiten för länge sedan, låt kidsen åka runt på sina skitbrädor. Är lönlöst att försöka informera tunnelseende idioter.Todd-91 sa:MEN PRÖVA BRÄDAN FÖRST DITT UFF sen får du komma och säga att det inte är någon skillnad! Ni omogna P12or som hänger här och tror ni kan allt när ni åkt en säsong på slisptrembrädan ni köpte på junkyard! Shit! I stället för att bara totalvägra så ta in information och lär er iställlet för att vara så drygt uteslutande! En annan har ju tagit upp info från både mängder av forum, trådar, butiker, åkare och därifrån fått sig en åsikt! Så skärp dig FöF*n!
håller med här!jonathan_chips sa:Det skrivs lite vettigt på freeride trots allt.. gav upp en här skiten för länge sedan, låt kidsen åka runt på sina skitbrädor. Är lönlöst att försöka informera tunnelseende idioter.Todd-91 sa:MEN PRÖVA BRÄDAN FÖRST DITT UFF sen får du komma och säga att det inte är någon skillnad! Ni omogna P12or som hänger här och tror ni kan allt när ni åkt en säsong på slisptrembrädan ni köpte på junkyard! Shit! I stället för att bara totalvägra så ta in information och lär er iställlet för att vara så drygt uteslutande! En annan har ju tagit upp info från både mängder av forum, trådar, butiker, åkare och därifrån fått sig en åsikt! Så skärp dig FöF*n!
Ja för att ha dyslexi så stavar du ju ljusår bättre än många här på freeride får jag lov o säga.P-K sa:Tja,
Jag ska köpa min första longboard och undrar ifall det finns någon bra under 2000kr? Har hittat en mini cruiser men är inte säker på vad det är.
Jadå och de är helt rätt!theoJ sa:@ Jerre, vi smarta erfarna åkare tipsar om att köpa en beggad "3000 kronorsbräda" om folk har låg budget.
Ingen accepterar en bräda från stadium : P
Det handlar inte om att man inte kan ha kul på en billigare bräda, det handlar om så många som sprider felaktig information till nybörjare vilket jag, som longboardåkare, tycker är tråkigt och jävligt fel. Inom longboardingen är det så att man till 100% får vad man betalar för (förutom kanske överprissatta loadedbrädor i Sverige). Det är ett faktum att man har mycket roligare på en dyrare bräda vilket många som inte har koll sätter sig emot.Jerrre sa:håller med här!jonathan_chips sa:Det skrivs lite vettigt på freeride trots allt.. gav upp en här skiten för länge sedan, låt kidsen åka runt på sina skitbrädor. Är lönlöst att försöka informera tunnelseende idioter.Todd-91 sa:MEN PRÖVA BRÄDAN FÖRST DITT UFF sen får du komma och säga att det inte är någon skillnad! Ni omogna P12or som hänger här och tror ni kan allt när ni åkt en säsong på slisptrembrädan ni köpte på junkyard! Shit! I stället för att bara totalvägra så ta in information och lär er iställlet för att vara så drygt uteslutande! En annan har ju tagit upp info från både mängder av forum, trådar, butiker, åkare och därifrån fått sig en åsikt! Så skärp dig FöF*n!
Men sen tycker jag att många, inte alla utan många av de mer "erfarna" longboard åkarna är väldigt kräsna av sig. Ja menar man behöver inte skaffa sig en bräda för 2000 lök + för att kunna ha kul. Det är stor skillnad på en bräda för 1500 och 3000 inget snack om saken, men är man inte sugen på att lägga ner mer än tex 1500 så låt dom, istället för att skriva att allt är så jävla bajs och man kommer bli missnöjd osv om man inte köper den dyraste. Alla är inte kräsna av sig!
Tunnelseendet finns hos båda parterna!
Angående loaded dervish så har den ett brutalt överpris i Sverige vilket är synd då det är en bra nybörjarbräda. Dock ska det tilläggas att det finns mängder med brädor/setupps som är roligare än en loaded dervish imo. Allt beror på vad man ska ha brädan till / preferenser när det kommer till längd, flex och sånt på brädan..PNyberg sa:Ja för att ha dyslexi så stavar du ju ljusår bättre än många här på freeride får jag lov o säga.P-K sa:Tja,
Annars så är jag i samma sits som dig. Har inte testat så många brädor än men blev lite småkär i Loaded Dervish för att den verkar vara väldigt lekfullPriset är dock inte ok om man nu köper sin första bräda imho.
Urskog gör rena träbrädor, sjysst kvalité och bra hantverk osv.. Jag gillar inte alls formen på deras DH-planka men det är ju individuellt, känner tre pers som kör den och är nöjda och glada.langARN sa:Tjena! tänkte höra om de va nån i den här tråden som har koll på om Urskog gör sköna, schysta brädor?
här måste jag hålla med! Tycker du skriver bättre än de flesta på freeride, märks inte alls att du har dyslexi!clay sa:Din kommentar var väl jävligt korkad!? Om han har dyslexi så finns det väl ingen anledning att håna eller skriva elaka saker? Ett kokt stryk är vad du skulle behöva, jävla idiot!!!!F-Grann sa:haha du kan inte stava:DP-K sa:Tja,
men köp en beggad bräda ?