longboard

longboard
Eric_W sa:
bla bla bla .... och billigare. 1600kr gick min på komplett, med frakt (grip tillkommer, färg lika så.. ). Fick just en till från staterna, ingen tull där häller....
Foxxi sa:
Sen har jag inte hört något om KS, utan jag har mest kollat på DH-brädor, så kan inte uttrycka mig om själva brädan. Men det känns ju surt att behöva betala typ 3500 för en bräda man inte vet något om
???

Senast ändrad:
longboard
Eric_W sa:
Eric_W sa:
bla bla bla .... och billigare. 1600kr gick min på komplett, med frakt (grip tillkommer, färg lika så.. ). Fick just en till från staterna, ingen tull där häller....
Foxxi sa:
Sen har jag inte hört något om KS, utan jag har mest kollat på DH-brädor, så kan inte uttrycka mig om själva brädan. Men det känns ju surt att behöva betala typ 3500 för en bräda man inte vet något om
???
Inte just din kanske, men de flesta jag känner har fått betala en jävla massa frakt. Vet att det på Loadedbrädorna är ca 800kr frakt, plus att du då ska betala tull (i de flesta fall).
Du kanske inte fick betala tull, det säger jag inte emot, men jag säger bara att det är en dum risk och det är bättre att köpa en bräda från sverige. Bara för att den är från utlandet är den inte bättre. Det finns fler märken än Kahalani och Loaded i sverige.

longboard
Sagner sa:
Jag menar allmänt, cruise, slides, chill åkning, ingen jävla elit åkning.
Jobbigt att accelerera ? Hur kan man känna så ''stor skillnad som en bräda väger 0,5kg mer än nån annan, jag både accelererar snabbare och bromsar snabbare med landyachtzen.
Det du just sa är emot fysikens lagar (?)

longboard
Foxxi sa:
Sagner sa:
Jobbigt att accelerera ? Hur kan man känna så ''stor skillnad som en bräda väger 0,5kg mer än nån annan, jag både accelererar snabbare och bromsar snabbare med landyachtzen.
När ? förklara!
Sen förstår jag fortfarande inte hur du kan sitta och trycka ner på landyachtz bara för du inte orkar bära dom, och då är dom ''för tunga''

Senast ändrad:
longboard
Sagner sa:
Foxxi sa:
Sagner sa:
När ? förklara!
Sen förstår jag fortfarande inte hur du kan sitta och trycka ner på landyachtz bara för du inte orkar bära dom, och då är dom ''för tunga''
när du säger att du accelererar och bromsar in snabbare med en tyngre bräda.
MEN HELVETE VA VISSA FOLK PÅ FREERIDE INTE KAN NÅNTING!!! CAPS LOCK; I AM READY TO UNLEASH THE FURY!
JAG SÄGER DET JAG VET, ATT DE FLESTA FÖREDRAR LÄTTARE BRÄDOR FRAMFÖR TYNGRE BRÄDOR. VARFÖR TROR DU SÅ JÄVLA MÅNGA SVENSKA DOWNHILLÅKARE ÅKER PÅ KAHALANIS DH-BRÄDOR? JO FÖR DOM VÄGER FAN INGENTING! JAG BRYR MIG INTE OM DU TYCKER DET ÄR SKÖNT ELLER INTE, ALLT JAG SÄGER ÄR ATT D-E F-L-E-S-T-A F-Ö-R-E-D-R-A-R L-Ä-T-T-A-R-E B-R-Ä-D-O-R! DET FINNS LIKSOM LITE SOM PEKAR PÅ ATT MAN SKA KÖPA EN LÄTT BRÄDA FÖRST OCH SEDAN KANSKE PROVA SIG FRAM TILL EN LANDYACHTZ, OM MAN TYCKER VIKTEN ÄR OKEJ! KAN DU FÅ IN DET I DITT TOLVÅRIGA HUVUD ELLER!!?!? SEN ATT LANDYACHTZBRÄDOR VÄGER MYCKET ÄR FAN REN FAKTA, DET ÄR SÄTTET DE ÄR GJORDA PÅ!

så, nu kan ni ragea, p12-förklara, reporta, gör va fan ni vill -.-

longboard
Jag Bryr Mig Fan Inte Om Vad Du Tycker! Jag Snackar Om Mina Egna Erfarenheter Och Vad Jag Gillar, Då Kan Du Inte Komma Och Säga Att ''är'' Lättare Att Bromsa Och Accelerear Bara För Dom Flesta Tycker Det!

longboard
Sagner sa:
Jag Bryr Mig Fan Inte Om Vad Du Tycker! Jag Snackar Om Mina Egna Erfarenheter Och Vad Jag Gillar, Då Kan Du Inte Komma Och Säga Att ''är'' Lättare Att Bromsa Och Accelerear Bara För Dom Flesta Tycker Det!
Det är inte vad jag tycker, det är mot fysikens lagar; nånting du inte kan ändra på. Sluta säga emot dem. Sen om du tycker det är skönt att åka/slajda/svänga med en tyngre bräda, fine... Jag menar inte att det är lättare och stabilare för dig som person att slajda eller hålla balansen när du fotbromsar elr liknande på en lättare bräda; jag pratar bara fysik.

Sedan är det liksom en helt annan sak att jag tycker att han ska skaffa en lättviktig bräda.

longboard
jag skiter i fysikens lagar. Jag säger bara vad jag tycker e skönast och att det knappt spelar någon roll om man har en lite tyngre bräda om man inte ska elit-åka dvs. :o

longboard
Tjena grabz jag är 17 år och ska nu köpa ny bräda har en keff rivera som är hård som en sten visst duger väll att glida runt med men vill ju ha nåt att pumpa med och liksom kunna dra lite dancemoves om ni fattar, men är sjukt taggad på en loaded dervish, men vet ej hur jag ska göra är även sugen på ett par paris 180 truckar och ett par feta orangatang in heat 75 mm 83a som hjul och bones reds eller ett par random abec 7 kullager. Men vet ej hur bra detta blir med svängradie och pumpning och mera, vet heller inte om ja ska köra flex 1 eller 2 väger 85 kg och gymmar mkt så ökar ju i vikt hela tiden. Så vill liksom inte knäcka brädan efter en månad och sedan paya en ny men hör av er och gärna om någon skön hemsida med nice price typ utomlands och så. Peace out dege. Btw valde denna tråden för hitta ingen annan så whina inte nu för de verkade som erfarna killar som snacka här.

longboard
Slipstream är ett bra, hyfsat billigt fabrikat. har en "the twin" som är riktigt skön att cruisa med, men som även funkar bra att slajjda och köra lite backar med. köp till ett par Paris-truckar (180mm) och några skapligt stora/hårda hjul så har man en klockren bräda för ett hyfsat pris (mkt billigare än överpris-hypade Loaded, säger dock INTE att deras grejer är dåliga, men riktigt överprisade!) kör själv med ett par Orangutang durian 75mm 86a hjul som funkar bra allround, 83a funkar med grymt!

longboard
dege13 sa:
Tjena grabz jag är 17 år och ska nu köpa ny bräda har en keff rivera som är hård som en sten visst duger väll att glida runt med men vill ju ha nåt att pumpa med och liksom kunna dra lite dancemoves om ni fattar, men är sjukt taggad på en loaded dervish, men vet ej hur jag ska göra är även sugen på ett par paris 180 truckar och ett par feta orangatang in heat 75 mm 83a som hjul och bones reds eller ett par random abec 7 kullager. Men vet ej hur bra detta blir med svängradie och pumpning och mera, vet heller inte om ja ska köra flex 1 eller 2 väger 85 kg och gymmar mkt så ökar ju i vikt hela tiden. Så vill liksom inte knäcka brädan efter en månad och sedan paya en ny men hör av er och gärna om någon skön hemsida med nice price typ utomlands och så. Peace out dege. Btw valde denna tråden för hitta ingen annan så whina inte nu för de verkade som erfarna killar som snacka här.
kolla in slipstream the twin http://www.slipstreamlongboards.com/ ganska lik dervishen, men bättre pris.

longboard
dege13 sa:
Dervishen är en grym bräda, lite overpriced som alla andra loaded-brädor kanske, men vafan, du kommer inte behöva köpa en ny bräda på ett bra tag = bra investering :) Om du bara ska cruisa/dancea vill du ha ett mjukare hjul. Kör på orangea hjul (80a) om du absolut måste ha Orangatang ;) 70mm 4president 80a orangea ftw!

longboard
vet att detta een lite väl sen post men men.
Jag gillar verklige att plocka ihop brädorna själv, alltså köpa del för del i olika affärer så man verkligen kan få ihop något man gillar.
Kahalani gör riktigt bra brädor. Jag själv gillar inte riktigt känslan i deras brädor men det är väldigt bra kvalite.
Tutone och Earthwing är märken från New Jersey/New York.
Har en Tutone och vad jag vet så finns det bara 2st i sverige. Extremt bra bräda för både DH och Freeride.
SSka du cruisa så är de som sagt en mjukare bräda som gäller. Angående hjul så tycker jag att det räcker med 70mm 78-83a ifall man ska cruisa. många säger att o-tang är de bästa hjulen men ABEC 11 gör precis lika bra hjul för ett lite lägre pris.

Jag föredrar att man köper en styvbräda direkt från början för om man fortsätter åka så kommer man förr eller senare at vilja köra DH o då funkar d nt med en spagetti Dervish.

longboard
Jag har klarat Vårberg från toppen med min Dervish flex 2, och har närmat mig 70 på den, funkar... Vet inte ens varför vi pratar om Dervish då grabben tycker Kahalanis brädor är dyra...
Kör på en Kahalani eller Urskog tsm med Paristruckar och ett par Abec11 hjul 75-81a mjuka 70mm så löser det sig! :)

longboard
Tack för tipsen men är sjukt taggad på en bambu bräda vet ej varför bara fått in det i skallen och då känns loaded hetast? men ska checka in slipstreamen:P

longboard
dege13 sa:
Shit, min gamla svensklärare hade fått en hjärtattack av det där inlägget! :P

Ang. brädan så är Dervish kanon, dock något överprissatt (se väldigt) vilket gås igenom längre bak i tråden! Spana även in Krackskulls som jag snackade lite om innan. Något lägre, väldigt mycket billigare och lite mer fartstabil, men fortfarande flexig och kul!

Ang. flexet på dervish så skulle jag råda dig att traska ner till närmaste affär som säljer Loaded och prova dig för om vilket du föredrar. Personligen hade jag tagit flex 2, men jag väger ynka 70kilo.

Paristruckarna är bra grejer. Skaffa vettiga bushings för det du ska använda den till så kan du få den att bli precis så svängig du vill.

Hjulen gås också över längre upp i tråden och ang. kullagrerna så vågar jag påstå att du inte kommer känna någon skillnad mellan de två.

Ebay och sickboards.nl handlar jag mest ifrån när det gäller sidor från utlandet.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp