Longboards?

Ohmiie

Ny medlem
Longboards?
Tjena!
Vet att dessa trådar upprepas ständigt.
Och JA jag har sökt i forumet, men har inte hittat något vettigt som har svarat på den frågan/frågor jag har att ställa.

Och jag är då total NY inom Longboard fronten, har ingen koll alls på märken, vad man ska åka på, hemsidor osv. eller läst i ett antal trådar att http://www.kahalani.se/ tydligen är en vettig sida.
Har kollat på Longboards själv också, men har inte direkt fattat så mycket när jag läst om dom.

Sen, har vikten osv någon betydelse när man köper dessa longboards?
Hur som helst, jag väger 50kg, dvs en lättviktare .
Därför jag skapar en ny tråd också, tänkte ifall det är lite som när man köper snowboard, att det är lika "personligt" som.

Hur som helst, Jag kommer att cruisa ganska mycket i stan osv så det får inte vara en allt för maffig bräda. Men kommer även att köra lite backar osv.

Jag har innan åkt vanlig skate men har tröttnat på det.
Så jag har har väl delvis lite talang åkmässigt.

Men i alla fall. Vilken bräda passar mig bäst?

Longboards?
Kahalani.se är den dyraste longboardsidan i sverige och möjligtvis utanför också :P

jag tycker att du ska köpa en "the twin" från ohana.se , dom kommer in till deras lager mellan 13:e och 17:e juli, jag har beställt den bästa av dom modellerna, för 2700, men det finns också en för 2200 och en för 1600 tror jag. :) tycker du borde satsa på den för 2200 :) fett skön bräda och hjulen rullar sjukt bra och allt är perfekt på den ! hur härlig som helst:)

Longboards?
StraightAir sa:
Kahalani.se är den dyraste longboardsidan i sverige och möjligtvis utanför också :P

jag tycker att du ska köpa en "the twin" från ohana.se , dom kommer in till deras lager mellan 13:e och 17:e juli, jag har beställt den bästa av dom modellerna, för 2700, men det finns också en för 2200 och en för 1600 tror jag. :) tycker du borde satsa på den för 2200 :) fett skön bräda och hjulen rullar sjukt bra och allt är perfekt på den ! hur härlig som helst:)
Orkar inte argumentera utan håller mig kort, har du NÅGON aning om vad du pratar om? Om du sitter helt utan kunskap och säkert bara har provat din slipstream så tycker jag verkligen inte du ska uttala dig om saker du inte vet något om. Kahalani är longboardbutiken, i Sverige, med överlägset bäst utbud och sjuk service, prata med vem som helst som köpt en bräda där så får du höra samma sak.

Mitt tips är att du drar igenom lite trådar på longboard.nu så slipper du vilseledande skräpinlägg såsom "StraightAir's". Dom har ett nybörjarforum som kan va mycket bra att plöja igenom om du nu är helt nybörjare.

Longboards?
jonathan_chips sa:
StraightAir sa:

Orkar inte argumentera utan håller mig kort, har du NÅGON aning om vad du pratar om? Om du sitter helt utan kunskap och säkert bara har provat din slipstream så tycker jag verkligen inte du ska uttala dig om saker du inte vet något om. Kahalani är longboardbutiken, i Sverige, med överlägset bäst utbud och sjuk service, prata med vem som helst som köpt en bräda där så får du höra samma sak.

Mitt tips är att du drar igenom lite trådar på longboard.nu så slipper du vilseledande skräpinlägg såsom "StraightAir's". Dom har ett nybörjarforum som kan va mycket bra att plöja igenom om du nu är helt nybörjare.
Jag sa absolut ingenting om att dom hade dålig service. sa bara att dom var dyrast. kan du läsa eller?

Longboards?
StraightAir sa:
jonathan_chips sa:
StraightAir sa:

Jag sa absolut ingenting om att dom hade dålig service. sa bara att dom var dyrast. kan du läsa eller?
Ja men javisst kan jag läsa. Det jag skrev var att du inte har någon aning om vad du pratar om vilket du nu visar än en gång. Lista en produkt på kahalani som är dyrare än på nån annan butik? kollade just och t ex. ohana snittar 100kr + på i princip allt.

Senast ändrad:
Longboards?
va oxå inne på ohana.se

allt va ju dyrare än vanligt o bara en "vanlig" webshop, vilken som helst, dom har tagit in longboards för att det e inne ju nu, usch o fy, såna borde inte få tjänar pengar på något så kul =)

Longboards?
jonathan_chips sa:
StraightAir sa:
jonathan_chips sa:

Ja men javisst kan jag läsa. Det jag skrev var att du inte har någon aning om vad du pratar om vilket du nu visar än en gång. Lista en produkt på kahalani som är dyrare än på nån annan butik? kollade just och t ex. ohana snittar 100kr + på i princip allt.
hörru chipsjonathan, kan du sluta med att bara käfta och starta bråk?!
kommer du ens ihåg vad den här tråden handlar om?
Ohmiie frågade vilken bräda som passade honom, inte om hur "sjuk" service och bra utbud kahalani har som du får fram det.
Hur vet du att StraightAir's bräda är rent skräp?

personligen så skulle jag rekommendera att köpa från maxeffekt.se!
bra service, fick min dervish därifrån dagen den kom in i lagret, skulle där tipsa om:
loaded chevishe m. orangatang 4president hjul (lila 83a), kan passa dig som skejtat eftersom den har en bra tail för ollies och sånt där.

Tycker att du borde kolla in alla brädor där och se vad som faller dig i smaken!

Longboards?
Scherrer sa:
Ohmiie frågade vilken bräda som passade honom, inte om hur "sjuk" service och bra utbud kahalani har som du får fram det.

bra service, fick min dervish därifrån dagen den kom in i lagret, skulle där tipsa om:
loaded chevishe m. orangatang 4president hjul (lila 83a), kan passa dig som skejtat eftersom den har en bra tail för ollies och sånt där.

Tycker att du borde kolla in alla brädor där och se vad som faller dig i smaken!
eller så köper man inte från folk som bara säljer för att tjäna pengar utan från folk som kommer sälja longboards om 2år oxå =)

Longboards?
Scherrer sa:
jonathan_chips sa:
StraightAir sa:

Man blir ju trött. Du säger ju emot dig själv relativt mycket, du börjar med att prata om vad tråden handlar om. När man är helt nybörjare så gäller det väll ändå att prova så många brädor som möjligt för att hitta någon man gillar, är inte utbud a och o då? Sen säger du att mitt prat om service inte har något med saken att göra för att sedan börja din reklam för din polares shop genom att förespråka just deras service.

(Enda anledningen till att du fick din dervish dagen den kom in i lager är för att du bor brevid lagret och känner killarna som äger affären?)

Jag kan inte säga att straightair's bräda är rent skräp, det jag kan säga är att det är en bräda med överpris och dålig kvalité. Har du någon aning om hur många slipstream brädor som delaminerat etc.?

Till sist så håller jag med lawndartgustav, bara en till anledning att köpa från en renodlad butik.

EDIT: Här är lite brädor som du inte kmr bli besviken med om du ska cruisa, carva och bara chilla runt lixom.

http://www.coyoteboardstore.se/product_info.php?cPath=989_998&products_id=5929
http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_199&products_id=624
http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_199&products_id=1370
http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_196&products_id=578
http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_197&products_id=1375
http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_197&products_id=656
http://www.kahalani.se/product_info.php?cPath=31_223_197&products_id=571

Senast ändrad:
Longboards?
Daweee sa:
lånar tråden lite ska man köpa en kahalani city cruiser lr e surf???

och vilken flex ska man ha??
Beror ju helt på vad du ska ha brädan till. Det som skiljer brädorna åt är 3cm i längd och 3cm i hjulbas vilket gör att citycruisern blir marginellt mer svängig medan surfen blir marginellt mer stabil. Som skrivet så är inte skillnaden annat än marginell så du bör välja brädan vars form och känsla du trivs bäst med.

Angående flex så väljer du det efter din vikt. Kan vara smart att ta lite hårdare om du är väldigt ung vid inköpet och kommer bli tyngre. Brädan kommer du ha många år och den kan bli lite svampig om du överskrider viktespecsen allt för mkt. Det bästa du kan göra är att maila killarna på kahalani och berätta om din situation, vad du vill ha brädan till osv. så kmr dom hjälpa dig.

Longboards?
Oneoff har bra utbud med longboards. Kolla där vetja. Köpte en sån där "cruise" bräda för lite över en lax för ett par månader sedan. Brädan rullar grymt bra så jag är riktigt nöjd med den.

Oneoff city alltså.

Longboards?
StraightAir sa:

Fattar inte att du säger att kahalani är dyrt, ohana.se är mycket dyrare än kahalani och man får med tips o service på kahalani och får testa test brädor på alla brädor.

Longboards?
alltså så här är det:

alla longboard-posers som åker runt i surfkläder och är lite söderlaidback köper sina brädor på one-off eller hollywood. för dom brädorna håller exakt måtten för deras behov.

de som åker longboard på lite mer seriös nivå (downhill, slajdar, etc..)och är hyfsat insatt i ämnet handlar sina brädor etc på kahalani.

Longboards?
Slipstream the prinstripe?
Låter de vettigt?

Har även kollat på brädor på kahalani, men dom är ju såå jäävulskt dyra..
dock så vet jag ju såklart att det är väl ungefär de en longboard kostar, alltså uppåt 2000, Men slipstream verkade ändå rätt ok?
eller va säger ni?

thepinstripe2.jpg

Tillbaka
Topp