Look p12 bindning

sajmon87

Ny medlem
Look p12 bindning
Hur ommonteras ett par Look p12 bindningar på ett par Dynastar pro phil dion skidor? På bakre klossen finns ju inga skruvar.. är den limmad fast? och var ska bakre klossen placeras? är det vid markeringen på skidan om man vill ha mittmonterat?

tack på förhand

Look p12 bindning
på mina skidor finns det en markering som det står Ø 3,5 vid, vad innebär det? Om jag inte har mätt helt galet så är bakre klossen till bindningen ca 6 cm bakom markeringen? Är det extremt bakmonterat då eller? hur borde bindningarna vara monterade i förhållande till Ø 3,5 markeringen?

Snälla, skulle vara tacksam för ett svar!

Look p12 bindning
På den bakre delen av bindningen sitter en skruv.. skruva lite på den så kan du dra av den "övre" delen.. kvar sitter en platta med skruvar som du helt enkelt också skruvar bort. De andra frågorna står jag nog över. Lycka till.

Look p12 bindning
tack så mycket. om man då skulle vilja montera om bindningarna själv vad behöver man då för verktyg och vad bör man tänka extra mycket på?

Look p12 bindning
öhh.. du varför inte åka till lule eller boden och lämna in skidorna på adrenalin eller skifix? så slipper du göra det själv...

Look p12 bindning
aa men det är lugnt.. skulle aldrig försöka mig på att montera själv. Var bara en fundering på vad som behövs å så.. för det kan nog bli riktigt riktigt fel om man gör det själv och inte kan kan jag tänka.. :P haha

Tillbaka
Topp