Look PX 12 Jibb

Look PX 12 Jibb
Jag ska köpa ett par Dynastar Trouble Maker 06/07:orna.
Jag ska ha Look PX 12 Jibb bindnigen, men jag ska köpa ifrån Sport Conrad och då kan man bara köpa Look PX 12 Jibb Wide, ska man ha vanliga Jibb bindningen eller jibb wide?
och vad är skillnaden mellan jibb och jibb wide?
Tack på förhand!

Look PX 12 Jibb
Det är inte så stor skillnad... men jag kan rekommendera dig att lköpa en riktigt bra bindning som kommer hålla resten av ditt liv typ det e Look px 18 race bindning.. sjukt bra

Look PX 12 Jibb
jo men det är bättre att köpa en riktigt bra bindning.. det är ju pris skillnad men de e ju också stor skillnad på bindningen

Look PX 12 Jibb
alltså look gör ju sjukt bra bindningar.. jag bara rekomendera till att köpa en ännu bättre det är inga problem om det är wide eller inte

Look PX 12 Jibb
men en kille jag har snackat med påstår att man pajjar skistoppern om man har för breda skistoppers, i och med att dom går ut en bit så när man svänger så tar skistopperna i snön?
har jag fel?

Look PX 12 Jibb
Till Trouble Maker så bör du klara dig utan breda skistoppers, men jag tror att Look PX 12 Ti Jib Wide kommer funka kalas till skidorna du funderar på.

Angående Look p18 så är det självklart en bättre bindning som jag personligen skulle välja. Men om du inte väger allt för mycket eller åker allt för aggressivt så passar Look PX 12 Ti Jib Wide dig.

Look PX 12 Jibb
de smarta med look wide är att dom åker inåt när dom åket upp.
så i "uppeläge" så e dom inte bredare än en vanlig bindning.

Look PX 12 Jibb
Eneste forskjell er att stopperne er bredere for montering på fatt skies...Syns du de er for brede tar du bare kontakt med importøren i svergie og så ber du om å få sendt over noen normale stoppers så monterer du på de! No stress!!!

Funker hvertfall fett å gjøre det her i norge! :D

Look PX 12 Jibb
Om man inte vet skillnaderna mellan en wide-bindning och en vanlig binding så är frågan om varför man ens skulle tänka på en P18 bindning. Att den är bra är väl för att den är hållbarare men om den passar en 15-åring som ingen vet vad han väger eller hur han åker är väl smått patetiskt.

Look PX 12 Jibb
Om du väger 80 pannor så ska du kanske ta en kraftigare bindning med tanke på kraften när du landar så.

//Hasse

Look PX 12 Jibb
Jo om du inte ska hoppa så stort..

En P18 eller en P15 är starkare på samma siffra på din-skalan än en P12. Skulle tro att du behöver ställa den på ungefär 10.

//Hasse

Look PX 12 Jibb
På dinskalan. Men sånt får du reda på om du köper en skida i butiken. Nej just det du skulle köpa på nätet ja... Stackare då.. Lycka till..

Om du inte vet vad din är så skall du säkert ha en P12

//Hasse

Look PX 12 Jibb
JSegerström:

hasse snackar om inställningen som talar om hur mycket kraft som behövs för att bindingen ska lösa ut. kallas för DIN-skala och visas iform av en mät-skala på bindningens tå och häldel.

Generellt rekommenderas att ställa in bindningarna på vikt/10 +-1
ex väger du 70 kg så ställer du in bindingen på 70kg/10 +-1 dvs mellan 6 och 8

att ställa in bindingar har diskuterats i miljoner andra trådar på detta forum, sök så hittar du massor med svar om du har mer frågor.

Snödjup

Tillbaka
Topp