Look px12 med full tilt hot dogger pjäxa. Hjälp!

Prre

Ny medlem
hallå där, jag har problem med att bindningarna löser ur, främst i rotationsrörelser. Jag använde pjäxorna hela förra säsongen utan problem dock med en annan px12a. Köpte nya skidor inför säsongen nu och hade ett par andra px12or låg så jag fick skidorna monterade med dessa.

Första kvällen jag körde med de funkade det utan problem, dagen efter däremot... kunde snärta till så löste de ur.
Var in till shopen, deras tips; "låt bindningen tina." sagt och gjort, ingen skillnad.
Bytte till en annan px12a som en kompis hade på sina liggande skidor, samma problem.
Detta hände under skidtesthelgen och när jag kom hem testade jag gamla skidorna alltså dom från förra året.
Även här fuckade bindningarna ur. pjäxan glappade på samma sätt dom tidigare osv...

Så nu, vad ska jag göra? Jag har tejpat med silvertejp, många lager och på olika ställen. Bindningarna verkar förövrigt fungera med pappas pjäxor och mina pjäxor i hans bindningar. Han har en nx11.
Nya bindningar och hoppas det funkar med pjäxorna eller nya pjäxor? Varför blir det såhär? pjäxorna är inte dödligt slitna även om dom inte är nya.

Hoppas någon kan hjälpa mig jag börjar tappa livsgnistan här!

Hur mycket väger du och vad ställer du bindningen på? Kan ju vara att den stor lågt bara. Eller att förspänningen inte är rätt. Sök här på forumet för att få reda på mer, finns någon officiell bindnings-tråd tror jag.

GOS sa:
Hur mycket väger du och vad ställer du bindningen på? Kan ju vara att den stor lågt bara. Eller att förspänningen inte är rätt. Sök här på forumet för att få reda på mer, finns någon officiell bindnings-tråd tror jag.
bindningarna är maxade, glömde skriva det. Tyckte det var självklart

kan vara så att tå klacken på din pjäxa är sliten så det är därför den inte sitter. vad har du för pjäxor?

SVENKE sa:
kan vara så att tå klacken på din pjäxa är sliten så det är därför den inte sitter. vad har du för pjäxor?
Full tilt hot dogger, men jag har som sagt tejpat många lager med silvertejp och utan märkvärd skillnad efter lite åkning. Pjäxan ser inte så sliten och plus att den funkar i en annan bindning. Kanske har gamla bindningen alltså px12 nött ut pjäxan där den håller i och därför sitter den inte. Medans en annan bindning "håller" i pjäxan på andra ställen.

hade samma problem förut. hade full tilt oxå. han åka 50m innan bindningen löste ut. även där i tårna. dock så var det på marker jester bindningarna. sa till i butiken å då satte dom på en salomon s16 å har funkat king sen dess.
det är ju även så att look är smala i tårna. så kolla så att vingarna sitter på sidan av pjäxan och inte stöter i fronten! testade ett par skidor där det var en look piviot bindning å det gick knappt att åka på dom för tårna höll på att glida ur. Full Tilt är ju bredare pjäxor så det kan vara det som är problemet! Men det är ju lustigt att dina gamla look fungerar. kanske är så att dom är bredare än dom nya.

låter som utslitna bindningar. Men som sagt...kolla förspänningen. Eller för all del. Gå till en skiduthyrare, de flesta har maskiner för att testa bindningars funktionalitet. OM de inte har det...shame on them!

SVENKE sa:
hade samma problem förut. hade full tilt oxå. han åka 50m innan bindningen löste ut. även där i tårna. dock så var det på marker jester bindningarna. sa till i butiken å då satte dom på en salomon s16 å har funkat king sen dess.
det är ju även så att look är smala i tårna. så kolla så att vingarna sitter på sidan av pjäxan och inte stöter i fronten! testade ett par skidor där det var en look piviot bindning å det gick knappt att åka på dom för tårna höll på att glida ur. Full Tilt är ju bredare pjäxor så det kan vara det som är problemet! Men det är ju lustigt att dina gamla look fungerar. kanske är så att dom är bredare än dom nya.
Det funkar inte med mina gamla px12or heller längre...
Testade dock att köra med pappas pjäxor idag, random atomic men jävligt fräscha. Funkade betydligt bättre men då railade jag. Löste ut runt 4 ggr när dom inte borde som tex 270 på. Alltså kan jag konstatera att bindningen är aningen risig.

PNyberg sa:
låter som utslitna bindningar. Men som sagt...kolla förspänningen. Eller för all del. Gå till en skiduthyrare, de flesta har maskiner för att testa bindningars funktionalitet. OM de inte har det...shame on them!
Var inne vid tandådalensuthyrning och han tyckte jag skulle låta dom tina(!?) men det gav ingen effekt.
Jag tror att nya bindningar av annat märke skulle vara på sin plats.

Tycker det låter som att dina pjäxor är slitna. Köp salomonbindning med driver-tådelen så är problemet ur världen för all framtid.

MedlemJapaner sa:
Tycker det låter som att dina pjäxor är slitna. Köp salomonbindning med driver-tådelen så är problemet ur världen för all framtid.
Får blir ett par sånna då.
Tack för hjälpen...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp