Lorch Snowboard?

Lorch Snowboard?
Såg nån annons på blocket i våras, då var det nåt litet företag som sålde både skidor och brädor från Lorch om jag inte minns fel. Har aldrig hört talas om märket. Skulle inte våga köpa utan att veta nåt om företaget som tillverkar dem.....Kan ju faktiskt vara vilket skit som helst :D

Lorch Snowboard?
kört deras skidor för 3 år sedan, inte det bästa jag varit med om. Bindningarna drogs ut ur dem flera ggr och tillslut lämnade jag in dem så att jag kunde få veta om de var felproduktion på dem. Det visade sig att kärnan var alldeles för mjuk så att de inte skulle gått att montera en bindning på dem från första början typ.

Inget jag kan rekomendera i skidväg.

De försökte ju sig på att marknadsföra sig i sverige då, detta var 2008 tror jag. Hade ett gäng åkare på teamet och började väl sprida sitt namn. Dock var de så kass kvallite så de dog ut rätt så fort då.. men kanske är på g tillbaka nu, kan ju vara bättre, vilket man kan hoppas!

Snowboardsen har jag ingen aninng om så den kan säkert funka fint!
/jeppe

Lorch Snowboard?
Ironi är inte alltid tydlig på internet. Med största sannolikhet så är det en ytterst jättedålig snowboard som säljes som kostat 640kr att inportera från kina.

Köp inte...

Lorch Snowboard?
Tyskt märke, jag gillade skidorna faktiskt, allt var bra förutom det dom Jesper nämner, och det är ju inte ett sådant litet problem. Känner att det betyder ganska mycket för mig om bindningarna sitter kvar på skidan när ja åker haha.

Nä men jag vet inte om kvaliteten ändras, vilken årsmodell är det? För de lär ju ändrat de kända fel som fanns

Tillbaka
Topp